Mercedes-BMW csata a luxusautó-piacon
A Mercedes az idei első öt hónapban 18 százalékkal több, összesen 106,3 ezer autót értékesített az amerikai piacon, ezzel visszaszerezte tíz évvel ezelőtt elveszítette első helyét. Akkor a japán Toyota-csoporthoz tartozó Lexus taszította le a trónról, most viszont a BMW-től vette vissza a vezető helyet.
Az eladások megugrása három modellhez, a új M-osztályú városi terepjáróhoz, az új C-osztályú kupéhoz és a C-osztály idén ráncfelvarrott limuzinjához köthető. A sikerszéria várhatóan augusztustól a továbbfejlesztett GLK kompakt városi terepjáróval, majd szeptembertől az új GL-osztályú nagy terepjáróval folytatódik – írja a Bloomberg.
A BMW egyébként nincs sokkal lemaradva, a bajorok 104,8 ezer autót adtak át az Egyesült Államokban. A második félév különösen izgalmas lehet, mert ekkor már megdobhatják az eladásokat az új 3-as széria képviselői és harmadik negyedévtől a x1-es terepjáró is megjelenik a tengerentúli szalonokban.
Az éves terv a Mercedesnél 10 százalékos forgalombővülést céloz meg, ez 270 ezer eladott autót jelent. Az LMC piackutató szerint a BMW hiába erősít, az idén nem tudja utolérni a stuttgartiakat, a 4,9 százalékos bővülés, a várható 260 ezres darabszám ehhez kevés. Ennél tízezerrel lehet kevesebb az idén eladott japán Lexusok száma, a márka viszont tavalyi teljesítményét akár 25 százalékkal is felülmúlhatja.
A márciusi földrengés és azt azt követő cunami hatalmas károkat okozott a Toyotának, ám mára ezeket sikerült felszámolni. A Lexus a megújult ES szedánra és az RX terepjáróra alapozhatja bizakodását.
A németek nagy triója - Mercedes-BMW-Audi – ádáz csatát vív a világ legnépszerűbb luxusautó-gyártója címéért. Globálisan a BMW áll most a legjobban, összeladásai az első öt hónapban 607,2 ezret tettek ki, mögötte 600,2 ezerrel jön az Audi és messze leszakadva, 531,4 ezerrel a Mercedes.