Menetrendet vált a Volán

A Volán-társaságok új autóbusz menetrendje december 12-én lép hatályba, abban a járatszámok lényegében nem változnak, de a közlekedés jobban igazodik az igényekhez, így például bővül az ütemesen közlekedő helyközi járatok köre - mondta el Saslics Elemér, a Volán Egyesülés vezérigazgatója.

A december 12-től érvényes új menetrendben az eddigieken kívül Budapest-Székesfehérvár-Veszprém között is ütemes közlekedés szerint járnak a buszok.

A Volán Egyesülés vezérigazgatója kiemelte: 17 kivétellel a Volán-társaságok végzik a közösségi közlekedési szolgáltatást
Magyarország 3152 településén.

A Volán Egyesülés adatai szerint a települések közötti helyközi forgalomban naponta 1,2 millió, a településeken belüli helyi forgalomban 1,26 millió utas szállítanak.

A helyközi forgalomban naponta munkanapokon 39 ezer, munkaszüneti napokon 15,6 ezer, szabadnapokon 18,7 ezer Volán-járat közlekedik.

A helyi forgalomban naponta munkanapokon 21,5 ezer, szabadnapokon 12,9 ezer, munkaszüneti napokon 11,5 ezer Volán-járat szállítja az utasokat.

Saslics Elemér elmondta, hogy 2000 óta folyamatosan csökken a közösségi közlekedésben, köztük a Volán-társaságoknál utazók száma. Míg 2000-ben az évi utas szám a Volánoknál meghaladta az 520 milliót, ez a szám 2010-ben várhatóan 423,4 millió lesz. Számításuk szerint 2025-ig további utasszám-csökkenés lesz. Becslésük alapján 2025-ben 350-380 millió körül alakulhat az éves utasszám a menetrendszerinti Volán-buszokon.

A Volán Egyesülés vezérigazgatója elmondta, hogy az idén 180, többnyire magyar gyártmányú autóbuszt szereztek be a Volán-társaságok, ebből 130 új, 50 használt volt.

Kérdésre válaszolva Saslics Elemér elmondta, hogy a jövőben is saját forrásra építhetnek a Volán-társaságok a járművek beszerzésekor.

A tervek szerint a Volán-társaságok jövőre a feladataik ellátásához 27 milliárd forint költségtérítéssel számolhatnak, ami 3 milliárd forinttal több az ez évi 24 milliárd forintnál.

Saslics Elemér elmondta: vizsgálják a lehetőségét annak, hogy a Volán-társaságok konzorciumban induljanak a MÁV-Start Zrt. tenderén, amelyet vonatpótló buszok közlekedtetésére írtak ki.

A tarifaemelésre vonatkozó kérdésre válaszolva közölte, hogy a menetrend váltás nem jár tarifaemeléssel.

Az alvállalkozókkal kapcsolatban a vezérigazgató elmondta, hogy a társaságoknál eltérő mértékben, 0-34 százalék között alkalmaznak külső cégeket a forgalom lebonyolítására. Az alvállalkozók szerződései a Volán-társaságokkal 2012. december 31-én lejárnak, és a határidő jogilag nem hosszabbítható meg.

György Tibor, a Volán Egyesülés autóbusz-közlekedési igazgatója kérdésre válaszolva közölte: a Volán Egyesüléshez tartozó Volán-társaságok és helyi közlekedést lebonyolító cégek 25 projektet nyertek meg 2009 és ez év októbere között a regionális fejlesztési programokban a közösségi közlekedés fejlesztésére. A 14-15 milliárd forintos fejlesztéshez az európai uniós támogatás 12 milliárd forintot tesz ki.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.