Megvágták a Lidlt: tízmilliós bírság a GVH-tól
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor akciós kiadványaiban a „6 éve a legjobb árak”, illetve a „2011-ben is a legjobb árakkal várjuk Önöket!” szlogent alkalmazta. A Versenyhivatal ezért a vállalkozásra tízmillió forint bírságot szabott ki.
A Lidl 2010 novembere és decembere közötti időszakban több akciós kiadványában „6 éve a legjobb árak!” szlogennel ösztökélte vásárlásra a fogyasztókat.
A Lidl azzal védekezett, hogy a szlogen kizárólag az üzletlánc saját üzleteiben kapható termékek áraira vonatkozott és nem hozható összefüggésbe a versenytársak termékeinek áraival.
Ezzel szemben a reklámújságok semmilyen olyan kitételt, utalást nem tartalmaztak, amely szerint a szlogen azt jelentené, hogy a szórólapban szereplő termékeket a Lidl saját áraihoz képest a legjobb áron vásárolhatják meg a fogyasztók az akció időtartama alatt. (Korábban ugyanebbe a hibába a Lidl több, nagyobb itteni konkurenciája is beleszaladt és sok tízmilliós versenybírságokat kellett leróni ezért.)
A GVH szerint a „legjobb árak” közlés üzenete egyértelműen arra utalt, hogy a vállalkozás valamennyi versenytársához képes a legalacsonyabb árakat alkalmazza.