Megúszta a válságot a cseh autóipar
A 19 ezer emberből 8 ezer szerződéses volt. Martin Jahn, az autóipari szövetség elnöke ennek ellenére úgy véli, hogy a cseh autóipar ezidáig "megúszta" a válságot. A Skoda, a TPCA és a Hyundai autógyáraknak sokat segített, hogy több európai országban roncsprémiumot vezettek be, aminek alapján megugrott a kereslet az általuk gyártott kiskocsik iránt.
Az idei első fél évben Csehországban összesen 470 667 személygépkocsit gyártottak, ami éves szinten 11 százalékos csökkenés. A Skoda Auto a január-júniusi időszakban 245 714 darabot gyártott, ami az előző év hasonló időszakához viszonyítva 30 százalékos visszaesés. A márka eladásai azonban csak 11 százalékkal estek vissza, a cég ugyanis eladta az előző évben raktáron maradt kocsik nagy részét.
A kolíni TPCA termelése viszont még emelkedett is, igaz egy százalék alatti mértékben, 174 949 kocsira. A harmadik autógyár, a nosovicei Hyundai, amely tavaly kezdte meg a gyártást, az idei első hat hónapban 50 ezer autót gyártott. Bár a cseh autóiparban az élénkülés jelei mutatkoznak, Martin Jahn szerint még legalább két évre van szükség ahhoz, hogy a dolgok rendbe jöjjenek és a termelés a tavalyi 950 ezerről egymillióra emelkedjen. Ezt az idei évre tervezték.