Megszorongatja kereskedőit a Chrysler
Chrysler decemberben már felvett egy 4 milliárd dolláros kormányhitelt, ám most az újabb, 3 milliárdos tételre is igényt formálna. A juttatás sorsa február 17.-én dőlhet el, ekkor számol be eddigi eredményeiről a detroiti hármak közül a leggyengébb tavalyi eladási adatokat produkáló Chrysler. A cég 30 százalékkal alacsonyabb értékben autót adott el, mint egy évvel korábban.
Jim Press alelnök szerint a teljes partneri körnek át kell éreznie a felelősséget, és segítenie kell a talpra állásban. „Mindenkinek ez az érdeke" - hangoztatta Press, miután találkozott a Chrysler autók forgalmazásával foglalkozó csaknem ezer kereskedővel. Press olvasatában ez azt jelenti, hogy a márkakereskedőknek is részt kell vállalniuk a költségcsökkentésben, az erről a konkrét tárgyalásokat hétfőn kezdik meg. „Tudatosodnia kell bennük, hogy ha takarékoskodnak, azzal az anyacéget is segítik szorul pénzügyi helyzetében" - apellált a kereskedők felelősségérzetére az alelnök.
A Chrysler arra is bíztatta a kereskedőit, hogy februárra és márciusra az eddiginél is több megrendelést adjanak le, noha átlagosan 115 napra elegendő készlet halmozódott fel a szalonokban - a december végi állapot szerint. Steve Landry kereskedelmi igazgató 78 ezer Chrysler logót viselő jármű februári kiszállításával számol a hazai piacon, miközben januárra csupán 22 ezres volt a megrendelésállomány, épp a magas készletek miatt - írja a Reuters. A kereskedők noszogatása mögött az a logika húzódik meg, hogy a versenytársakhoz hasonlóan a Chrysler is abban a pillanatban bevételezi az autó árát, mihelyst az a tréleren elhagyja a gyárat, függetlenül attól, hogy konkrét megrendelésről, vagy éppen bemutatóautóról van szó.
A kereslet növelés érdekében a Chrysler egyúttal azt is kérte a kereskedőitől, hogy fél százalékponttal csökkentsék haszonkulcsukat. Keserű pirula az is, hogy a cég ezután nem téríti vissza a kereskedőknek, a teli tankolás költségét.