Megszavazták a reklámadó változásait
Továbbra is nulla százalék marad a reklámadó mértéke a 100 millió forintot meg nem haladó adóalaprész után - ez korábban 500 millió forint volt -, az adóalap a feletti része után ugyanakkor valamennyi alanynak 5,3 százalékos adót kell fizetnie. Ezt megelőzően progresszív kulcsokról volt szó.
114 igen és 50 nem szavazattal fogadta el a Ház a reklámadó mértékének változtatását, amiket a kormány kezdeményezett, miután az Európai Bizottság két szervezete is vizsgálni kezdte a jogszabályt – írta a hvg.hu.
A reklám-közzététel adóköteles megrendelése után alkalmazandó 20 százalékos adó 5 százalékra mérséklődik.
Egy átmeneti szabály lehetővé teszi, hogy a reklám-közzétételi adókötelezettségre vonatkozó adómértéket a 2014. évi és a 2015-ben kezdődő adóév adókötelezettségének megállapításakor is alkalmazni lehessen.