Megoldódott a reptéri drosztok kérdése
A Fővárosi Közgyűlés megszavazta azt a javaslatot, hogy felhatalmazta a Budapesti közlekedési Központot és a Fővárosi Taxiállmoásokat Üzemeltető céget arra, hogy a Budapest Airport-tal aláírják a reptéri drosztok hasznosítására felhatalmazó megállapodást. Az előterjesztésre azt követően került sor, hogy a repteret üzemeltető cég megállapodott a fővárossal és a BKK-val az együttműködés feltételeiről. Úgy tudjuk, hogy az előterjesztés mellett szavazott a Fidesz, az MSzP és az LMP frakció is. A felhatalmazás alapján a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Kft. öt évre köt szerződést a taxiállomások fenntartásával, működtetésével kapcsolatos kötelezettségek teljesítésére.
Az ügy előzménye, hogy a főváros - erről szóló megállapodás hiányában - hetekkel ezelőtt felmondta a repülőtérrel a drosztok hasznosítására kötött szerződést. Ennek értelmében, ha új megállapodás nem született volna, a holnapi nappal megszűnt volna a reptér joga a drosztok hasznosítására, s visszaálltak volna a 2006 előtti áldatlan állapotok.
A BKK és a városvezetés azt kívánta elérni, hogy a Budapest Airport is járuljon hozzá a reptéri tömegközlekedés infrastruktúrájának javításához. Így a buszmegállók utastájékoztatásának fejlesztését, új jegyautomaták és utastájékoztató berendezések létesítését, valamint a repülőtéri terminálokon tömegközlekedési információs központok és jegypénztárak létesítését várták. A BA vállalta, hogy a buszmegállókhoz ülőhelyeket biztosít, a taxik számára pedig 50 férőhelyes úgynevezett pufferparkolót (várakozó parkolót) bocsát rendelkezésre.
A BA korábbi közleménye azt írta, hogy a repülőtér üzemeltetője hajlandó volt a BKK szinte valamennyi elvárását teljesíteni, beleértve, hogy a taxi-ügyet a repülőteret érintő tömegközlekedés átfogó kérdéskörébe helyezze.
Az Országos Taxis Szövetség ma reggel még közleményben kérte, hogy a főváros ne írjon alá új szerződést a Liszt Ferenc repteret üzemeltető Budapest Airporttal. A szövetség elnöke, Metál Zoltán, azt javasolta, hogy a város vezetése az év végéig hosszabbítsa meg a május 26-án lejáró szerződést, és a következő több mint hat hónapban dolgozza ki a szakmai képviseletekkel az utasok és a főváros érdekeire összpontosító végleges megoldást. Kiemelte: a rendelt taxik számára kultúrált utasfelvételi pontokat kellene kialakítani.
Az utóbbi napokban több politikai és üzleti kör is nyilvánvalóvá tette: a megállapodással nem értenek egyet, ezért annak elvetését szorgalmazták.