Megnövelte mobilnet-lefedettségét a Vodafone
Tovább növelte mobil szélessávú lefedettségét a Vodafone, 98,3 százalékosra – jelentette be mai sajtótájékoztatóján Diego Massida, a cég vezérigazgatója. Ez egyébként számszerűen egy viszonylag kicsi előrelépés, hiszen korábban 97.4 százalékos lakossági lefedettséggel reklámozta magát a szolgáltató. S bár a szakmában ez a szám általánosan elfogadott eszköz a kommunikációra, a szakértők szerint valódi releváns jelentése az ügyfelek számára nincs, hiszen csak laza az összefüggés az ügyfelek által igénybe vehető sebesség és e mutató között.
Épp ezért fontos, hogy mit is jelent a Vodafone mostani fejlesztése, ugyanis pont az eddig leggyengébben lefedett területeken bővítették jelentősen a hlózati infrastruktúrát: 165 új bázisállomást helyeztek üzembe a határ menti, ezer főnél nagyobb települések közelében, így a cég számításai szerint több, mint 430 ezer lakosnak tette elérhetővé a gyors mobilnetet. Az országban közel ötszáz ponton pedig duplázták a sebességet is: 21-ről 42 megabitesre növelték az elérhető sebességet. Ezen kívül további 200 új bázisállomással a nagyvárosokban növelik a beltéri lefedettséget is – ez azért fontos fejlesztés, mert sok helyütt, ahol elérhető a 3G és a HSPA hálózat, előfordulhat, hogy épületen belül már nem elérhető a gyors mobilnet.
A fejlesztések utat nyitnak arra, hogy a gépekbe épített mobilkommunikációs szolgáltatások is működhessenek. Ilyen kommunikációs megoldás működik például a NAV-hoz bekötött pénztárgépekben, vagy éppen az e-útdíj rendszerben használt fedélzeti egységekben. A cégnek egy speciális, globális megoldása van, amit GDSP-nek (global data support platform) hívnak. A Vodafone húsz éve kísérletezik machine to machine kommunikációval. Nemrég a BMW-vel állapotak meg arról, hogy minden autóban lesz egy sim-kártya, amely biztosítja az adatátvitelt és a műszaki kommunikációt.
HAmarosan harmincezer állami előfizető
A Vodafone Magyarország 2013 végén nyerte meg a Közbeszerzési Ellátási Főigazgatóság (KEF) közbeszerzési eljárását, melynek köszönhetően az elkövetkező 2 év során több mint 640 hazai intézmény számára biztosíthatja a mobilszolgáltatást. Napokon belül várhatóak az első szerződéskötések, olyan állami szervezetekkel, mint a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató (NISZ) Zrt., a Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet (GYEMSZI). A cég tárgyal az ORFKval, a Honvédelmi Minisztériummal vagy épp a Magyar Államkincstárral. Ezzel az első körben közel 30 ezer új ügyfelet jelent a Vodafone-nak.