Megnégyszereződő econet-árbevétel
A nemsokára már Est Media Nyrt. névre hallgató econet.hu Nyrt. ma közzétett éves számai szerint a cég összesített árbevétele egy év alatt 2,1 milliárd forintról 8,4 milliárd forintra nőtt. Ennek fő oka jelentős árbevételt képviselő társaságok felvásárlása.
Az Est Media tavalyi eredményadatai ugyanakkor igen nagy szórást mutatnak: az üzemi eredmény mínusz 620 millióról mínusz 190 millióra javult, ugyanakkor az adózott vállalkozási eredmény mínusz 772 millióról mínusz 1,5 milliárdra zuhant. A tőzsdei befektetők által vizsgált EBITDA-eredmény viszont mínusz 472 millió után tavaly plusz 36 millió forint lett.
A tavalyi év végére a - még be nem jegyzett új nevén - Est Media Nyrt. hagyományos médiatermékei több mint másfél milliárd forinttal növelték árbevételüket, többek között az országos kereskedelmi rádiós tevékenységhez kapcsolódó értékesítés felívelése miatt - szól a társaság kommentárja. A konszolidált árbevétel megnégyszereződött, meghaladva a 8,3 milliárd forintot. Az év végi médiapiaci erősödés a társaság számaiban is megmutatkozik: a konszolidált EBITDA mind a negyedik negyedévben, mind éves szinten - az Event-üzletág éves eredményszámai nélkül is - a néhány tízmillió forintos pozitív tartományba került.
A társaság a magyar médiapiac egyik jelentős szereplőjeként nem vonhatta ki magát az iparágra jellemző piaci környezet alól - írja az Est Media. Ugyanakkor elérte azt a méretet, ahol a fogyasztási kedv növekedéséhez kapcsolódó hirdetési kiadások élénkülése már további fejlődési lehetőségeket hordoz.
2010. év végére a magyarországi reklámpiac a listaáras költéseket figyelembe véve 7,2 százalékot erősödött, míg a cégcsoport hagyományos (nem event) médiatermékei több mint másfél milliárd forinttal növelték árbevételüket, elsősorban az országos kereskedelmi rádiós tevékenységhez kapcsolódó értékesítési tevékenység miatt. A reklámpiac év végi erősödése a társaság számaiban is megmutatkozik: a konszolidált EBITDA mind a negyedik negyedévben, mind éves szinten - az Event üzletág éves eredményszámai nélkül is - a néhány tízmillió forintos pozitív tartományba került.
A 2010-es év a Sziget Kft. (Event üzletág) többségi tulajdonának november végi megszerzésével a cégméret ugrásszerű növekedésével zárult, 2010. december 31-el a cégcsoport konszolidált mérlegfőösszege meghaladta a 10 milliárd forintot. A társaság konszolidált árbevétele a portfólió bővülése miatt a 2009-es adathoz képest csaknem négyszeresére, 8,38 milliárd forintra nőtt.
Az árbevétel növekedésével párhuzamosan a portfólióbővülés miatt megemelkedtek ugyan a csoport költségei is, mindemellett az üzemi eredmény csaknem 430 millió forinttal, 69 százalékkal, az EBITDA pedig több mint félmilliárd forinttal, 108 százalékkal javult a bázisidőszakihoz képest.
Balázs Csaba, az econet.hu Nyrt. elnök-vezérigazgatója a 2010. év eredményeivel kapcsolatban kiemelte: „Határozott célunk, hogy a cégcsoport 2011-es, a jelenlegi portfóliót figyelembe vevő konszolidált árbevétele a reklámpiac teljesítményétől függően 8,5 és 10 milliárd forint közötti tartományban legyen. A portfóliónkban lévő médiatermékek olyan magyar sikertörténetekre épülnek, melyek a válság alatt is megtartották olvasói, hallgatói, látogatói, illetve fogyasztói bázisukat."