Megint mélyponton az európai autóeladások
A húsvét sem dobta meg az autóeladásokat, pedig ebben is, és persze a tavaszban reménykedtek a kereskedők, de hiába: az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai szerint az EU- és az EFTA-országokban áprilisban 1,018 millió új személyautó kelt el, ez hét százalékkal kevesebb a tavalyi év azonos időszakánál. Az első négy hónapban forgalomba helyezett 4,33 millió új gépkocsi pedig már 7,5 százalékos csökkenést jelent.
A legnagyobb fogyasztók, a németek áprilisban 274 ezer (+3 %), az első négy hónapban 1,047 millió új kocsit vettek, ami még 1,8 százalékkal több az előző évnél, de a másik két nagy piacon, a franciáknál már 17,5, az olaszoknál 21 százalékkal zuhant a forgalom. A negatív rekordot áprilisban Finnország tartja: négyezer autóval és mínusz 65 százalékkal, a növekedés dinamikában az első négy hónapban 18 ezer darabos magyar és az 5600 darabos észt piac vezet 16-16 százalékkal.
A cégcsoportok között továbbra is a VW AG áll az élen egymillió autóval, ami másfél százalékkal több, mint tavaly. A második helyen áll a PSA Peugeot Citroën 528 ezer darabbal (-14%), majd a 364 ezres Renault (-21 %) következik. A GM 355 ezer eladott autóval (-12 %) áll a 286 ezer darabos Fiat Csoport (-18 %) előtt.