Megfelezi járatait az Alitalia
Holnaptól az Alitalia a korábbi 550 járata helyett már csak legfeljebb ennek felét fogja indítani. Erre a drasztikus takarékossági intézkedésre kényszerül Augusto Fantozzi csődmegbízott annak érdekében, hogy életben tudja tartani az olasz légitársaságot. Csak a leginkább jövedelmező hazai és nemzetközi járatait fogják működtetni. Egyelőre nem tudni, hogy a budapesti járatokat hogyan érinti a döntés. Az Alitalia napi egy járatot üzemeltet Rómába (Fiumicino) és vissza, a leépítés ezt a járatot egyelőre nem érinti - tájékoztatta lapunkat a Budapest Airport. Velencébe és Milánóba a Malév üzemelteti a közös járatokat, Rómába további két járatot a magyar légitársaság üzemeltet. Az említett városok megközelíthetők fapados légitársaságokkal is.
A csődmegbizottnak az a célja, hogy az Alitaliát szigorú takarékossági intézkedésekkel életben tartsa addig, amíg december 15-én a tervek szerint a CAI befektetői csoport a légitársaságot újjáalakítja. Az olasz kormány a múlt héten járult hozzá ehhez, annak ismeretében, hogy a CAI az Alitalia életképes részletegeit fogja összevonni az Air One légitársasággal.A lépés egyébként komolyan érintheti az Air France - KLM és a Delta által vezetett SkyTeam légiszövetséget is, melynek tagja jelenleg az Alitalia, míg az új befektetői csoport a hírek szerint inkább a Lufthansához áll közelebb. A németek vezette szövetségnek, a Star Alliance-nek a tagja egyébként a pár év alatt igen jól prosperáló céggé vált AirOne is.
Az átalakítás során az Alitalia 17 ezer dolgozójának egy részét az új cég átveszi, de 3250 munkahely meg fog szűnni. Az elbocsátandó dolgozóknak a Berlusconi-vezette kormány hét éven át tartó szociális támogatást ígér.