Megoldás időhiányos facebookozóknak

Komoly újításokat vezet be a Facebook. A felhasználók eltárolhatják a posztokat, amelyeket nem tudtak megnézni vagy elolvasni, s hamarosan már a közösségi oldalból is lehet vásárolni.
A közösségi portál felhasználói ezentúl eltárolhatják mindazon posztokat, beleértve a képeket, szövegeket, videókat és még a hirdetéseket is, amelyeket még később is meg szeretnének tekinteni. Az újdonság azoknak lesz izgalmas, akik a munkahelyükön idő hiányában vagy a kontroll miatt nem szívesen néznek meg hosszabb videókat, nem olvasnak elmélyültebb posztokat.

A nemes egyszerűséggel csak Save-nek nevezett szolgáltatás hatalmas szabadságot ad a felhasználónak, mert ezentúl a számára releváns tartalmakat nem kell újra kikeresnie, ha nem volt ideje elolvasni azokat, s már kipörögtek a hírfolyamból.

Így egyszerűen előhívhatja az elmentett mappából. Ezzel pedig hatékonyan tudja irányítani, hogy milyen tartalommal találkozik majd a Facebookon: mivel célzottan megy az elmentett posztokra, nem téríti el eredeti céljától egy-egy, a Facebook algoritmusa alapján előkerülő más poszt.

Szakértők felhívják a figyelmet: ez a funkció nagyon is, hogy valós igényt elégít ki, s ha elég népszerű lesz, még fizetőssé is válhat, s ez az első példa lehet arra, amikor a közösségi portál a hirdetők mellett immár az egyéni felhasználóit is „megfeji".

A save funkció úgy működik, hogy miután a felhasználó elment egy posztot, megjelenik egy fül, ahol a korábbi, izgalmasnak vélt, később megtekintendő tartalmakat megtalálhatja. A dolog leginkább a webes böngészők könyvjelzőihez hasonlítható. Igazán jó akkor lenne, ha le is töltené a tartalmat, amit aztán offline is lehetne olvasni – mondjuk a kommentelés lehetősége nélkül.

A magánszféra védelmében a megjelölt (elmentett) tartalmak listája nem látható mások számára, vagyis mások nem tudják követni, mi mit szemléztünk ki a sokféle tartalomból. Feltéve, hogy nem engedélyezzük. Hogy ne feledkezzünk meg a tárolt tartalmaink megtekintéséről, a közösségi oldal időnként feldob majd egy figyelmeztetést a hírfolyamban, ha használjuk a szolgáltatást.

S jöhet a másik újdonság is: a „Buy", azaz a Vásárlás gomb. Ez a Facebook blogjában írtak szerint még tesztelés alatt van, s általa lehetővé válik majd, hogy a felhasználók közvetlenül a hírfolyamból indítsanak internetes vásárlásokat, anélkül, hogy a gyártók, kereskedők weboldalaira kellene átugraniuk ennek érdekében. Ezek után a vásárlások után a Facebook értelemszerűen jutalékot fog majd szedni, ami óriási bevételt jelenthet számára.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.