Megérkezett Budapestre az Emirates
Nagy esemény a Budapest Airport életében, hogy több, mint három év meggyőzés és előkészítő munka után ma elindult az Emirates légitársaság napi járata Dubaj és a Budapest között, méghozzá jelenleg egyedüliként, széles törzsű, Airbus A330-as repülőgéppel. A járat 146 célállomással köti össze Budapestet, amely egy átszállással elérhető. Ebből a magyar utasok sokat profitálhatnak - főleg Ázsiai és Ausztrália felé -, hiszen a légitársaság jelentősen lenyomta az árakat az utóbbi időben. De Magyarország is profitál, mert a 280 személyes repülőgéppel külföldi turisták érkeznek Magyarországra.
Az első gép másodpilótája magyar volt Móricz-Sabján Simon / Népszabadság |
A légitársaság iparági minősítések szerint az egyik legjobb színvonalú szolgáltatást nyújtja, s a dubaji repülőtér kényelmes átszállási lehetőséget kínál. – Minden jelentős ázsiai célállomásra repülünk, valamint öt ausztrál és tíz indiai városba. Együttműködünk a magyar kormánnyal abban, hogy a magyar turizmushoz is hozzájáruljon ez a járat – mondta Thierry Antinori, a légitársaság kereskedelmi vezérigzagató-helyettese. Az üzletember szerint az Egyesült Arab Emirátusok és Magyarország között a kereskedelem is fejlődhet azáltal, hogy minden nap 12 tonna árut is szállítanak a gépeikkel, így egy szállítmány öt és fél óra alatt elérhet Magyarországról Dubajba.
Thierry Antinori, az Emirates alelnöke Móricz-Sabján Simon / Népszabadság |
- A keleti nyitás politikája azt tűzte ki célul, hogy Magyarország minden korábbinál több szállal kötődjön az Európán kívüli világhoz. A tény, hogy egy prémium kategóriás légitársaság indított járatot Budapest felé, az egyértelműen a bizalom jele – mondta a járatnyitón Balogh Csaba, a Külügyi- és Külgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára.
A kormány szerint az egész illeszkedik a keleti nyitás politikájához Móricz-Sabján Simon / Népszabadság |
- Mérföldkő a magyar repülésben – így jellemezte a járatnyitást Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója, nem teljesen alaptalanul: a Malév csődjét követően mind a kínai Hainan, mind a Delta és az American Airlines felszámolta hosszú távú járatait Budapesten. Noha a Qatar Airways már jó ideje repül az Perzsa-öböl és Magyarország között (keskenytörzsű, kisebb kapacitású gépekkel). – Reméljük, a járat eladásai jól alakulnak majd s minél hamarabb egy jóval nagyobb Boeing 777-est üdvözölhetünk Magyarországon. Ennek érdekében mindent meg is teszünk – egészítette ki a mondandóját Jost Lammers.