Megdrágulhat a használt autó
Egy látszólag tökéletes autó is rejthet magában olyan hibákat, amelyeknek a tulajdonosváltás időpontjában nincsenek tünetei. Ezzel minden használt jármű megvásárlásakor számolni kell, vagyis kellene, leginkább némi tartaléktőkével az esetleges javítási költségek fedezésére. Magyarországon azonban a vevők úgy szerződnek egy-egy autóra, hogy valójában zsákbamacskát vesznek, ráadásul az összes pénzüket a vételár kifizetésére fordítják – állapította meg a PBA PRAEVENTIO Biztosítási Alkusz Kft.
Ezzel szemben nemcsak Nyugat-, hanem Kelet-Európában is igen elterjedt már a használtautó-garancia biztosítás, amelyet a vevők az adás-vételkor megkötnek. Horváth László, a PBA Biztosítási Alkusz Kft. kárszakértője szerint nem egyszer előfordul, hogy néhány héttel a vétel után tönkremegy egy drágább, bonyolultabb alkatrész, mint például az automata váltó, ami azonnali borsos kiadásra kényszeríti az új tulajdonost.
A használt autókra kifejlesztett műszaki garancia biztosítások potenciális magyarországi piaca egyre bővül, az itteni gépjárművek átlagéletkora már meghaladja a tíz évet. A cseh és lengyel piacon a használt gépjárművek zöme már ilyen speciális különbiztosítással cserél gazdát – tájékoztatott PBA PRAEVENTIO, a világ harmadik legnagyobb biztosítási alkuszcége. Tanácsaik szerint az autóvásárlásra szánt pénz ötödét érdemes a későbbi javításokra félretenni.
Megfontolandó tanácsuk, hogy előzetes műszaki átvizsgáltatás nélkül a legjobb vételnek tűnő autó megvásárlásába sem szabad beleugrani. Egy tízéves használt autó esetében ugyanis illúzió, hogy pont mi fogjunk ki egy olyan példányt, amelyben csak 100 ezer kilométer van, sosem volt törve, és noha teljesen hibamentes, gazdája mégis megválik tőle – tanácsolják a szakemberek.