Megbírságolták az Elműt
Súlyos hiányosságokat tárt fel a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) helyszíni ellenőrzés során az Elmű ügyfélszolgálatának működésében - írja a hatóság. A szolgáltató megsértette az üzletszabályzatában foglaltakat azzal, hogy indokolatlanul megrövidítette ügyfélszolgálati irodáinak nyitva tartását, korlátozta a telefonos ügyintézési lehetőségeket, valamint több napon keresztül ellehetetlenítette az előrefizetős mérők feltöltését - közlik. Ez utóbbi intézkedése a legkiszolgáltatottabb felhasználókat különösen hátrányosan érintette - fogalmaznak.
Az ügyfélszolgálatok működési rendjét a szolgáltatók üzletszabályzata tartalmazza, ami kizárólag a hivatal jóváhagyásával módosítható. A MEKH a helyszíni ellenőrzésen feltárt hibák miatt 15 millió forintra bírságolta az áramszolgáltatót. A büntetés mértékének meghatározásakor a MEKH többek között az érintett felhasználók magas számát vette figyelembe. Az ügyintézési lehetőségek korlátozását a MEKH a felhasználói érdekek súlyos megsértésének tekinti, ezért a jövőben is folyamatosan ellenőrzi a szolgáltatók tevékenységét, kiemelt figyelmet fordítva az ügyfélkezelési gyakorlatokra.
A MEKH-bírság és az erről szóló leírás messze eltúlzott, ezért az Elmű vizsgálja a jogorvoslati lehetőségeket - közölte lapunk megkeresésére Boross Norbert szóvivő. Elmondása szerint a múlt hét pénteken a számítógépeik operációs rendszerét cserélték, így a fogyasztókat előre értesítve ügyfélszolgálataik a szokásosnál korábban, délben bezártak. Ennek folytán rendszerük, más lehetőség nem lévén, déltől körülbelül éjfélig valóban nem fogadta az előrefizetős kártyák regisztrációját. Ám erre szintén idejekorán figyelmeztették fogyasztóikat. Az eset kapcsán panaszok hozzájuk nem érkeztek - tette hozzá. Úgy vélte tehát, az az állítás, hogy a probléma több napig állt volna fenn, nem felel meg a valóságnak.