Akár ezüst-világoskék is lehet a pesti taxi

Egyáltalán nem biztos, hogy sárga-feketék lesznek a fővárosi taxik. Egy múlt csütörtöki tárgyalás után a főpolgármester jelezte: elképzelhetőnek tartja az érdekképviseletek ezüst-világoskék színjavaslatát is.Erről azonban semmilyen írást nem kaptunk – mondta lapunknak az egyik taxis érdekvédelmi szervezet vezetője.

Bár szerdán a fővárosi közgyűlés szavaz a sok vitát kiváltó taxisrendelet tervezetéről, még több pontban lehetnek változások. Így az sem biztos, hogy sárga-feketék lesznek 2013 január 1.-től a fővárosi taxik, pedig a tervezetben még ez szerepel.

– Múlt csütörtökön volt egy tárgyalásunk Tarlós István főpolgármesterrel, amely során természetesen a kötelező és egységes színkombináció is szóba került. A Taxis Gépkocsivezetők Független Szakszervezete (TGFSZ) részéről jeleztük, hogy többi között környezetvédelmi, biztonságtechnikai okokból azt szeretnénk, hogy a budapesti taxiknak világos színkombinációja legyen. A szakma ezüst-világoskék összetételt is elfogadhatónak tartana.

A főpolgármester jelezte, ezt akár elfogadhatónak is tartja – nyilatkozta lapunknak Farkas Zsolt, a TGFSZ elnöke. Ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy a sárga-fekete helyett akkor szürke-világoskékek lennének a taxik. Erről ugyanis semmilyen írásos dokumentumot nem kaptunk, így nem tudjuk, hogy a főpolgármester részéről tett „kinyilatkoztatás” visszaköszön-e majd az elfogadott rendeletben – mondta az elnök.

A megbeszélésen a tarifák is szóba kerültek, Tarlós István ezzel kapcsolatban azonban nem foglalt állást. A városházát, s a piacot jól ismerő forrásaink viszont úgy tájékoztatták lapunkat, hogy a főváros a két elképzelés közül a magasabb alapdíjjal rendelkező változatot preferálja. (Jelenleg van egy tervezet, amely fix tarifát tartalmaz 300 forint alapdíjjal, 240 forintos kilométerdíjjal és 80 forintos percenkénti várakozási díjjal. A másik elképzelés szerint viszont egy 700 forintos alapdíj lenne érvényben – ez egy kilométer utat már magába foglalna –, ugyanakkor ehhez tartozna maximált és nem fix árként a 270 forintos kilométertarifa és a 60 forintos várakozási díj.)

Ha valóban ez utóbbi elképzelést fogadják el, akkor megszűnne a nappali és az esti tarifa tábla és csak egy maradna érvényben. Kérdésünkre, hogy miben egyeztetnek még a szerdai szavazás előtt a fővárossal, Farkas Zsolt úgy válaszolt: már semmiben, mert addig már nem lesz találkozó az érdekvédelem és a város között.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.