Maxigázzal megy a Hyundai
A dél-koreai autógyártó exportját a gyenge von segítette, különösen az indiai és a kínai piacon ért el sikereket a cég. Odahaza pedig a kormány gazdaságélénkítő, kocsicserét preferáló intézkedései húzták föl a világ ötödik legnagyobb autógyártó csoportjának eladásait. (A csoporthoz tartozik a Kia is.) A dél-koreai kormány adóvisszatérítéssel és a finanszírozási feltételek könnyítésével lehelt lelket a pangó autópiacba.
Szöulban most azt remélik, hogy az idei összes eladásokat sikerül nyolc százalékkal bővíteni. Kulcsszerep jut ebben az amerikai piacnak, ahol a Hyundai egyre nagyobb szeletet hasít ki magának a piaci tortából, elsősorban a júniusban 35 százalékkal visszaeső eladásai adatokat kimutató Toyota kárára. Az eladásokat elsősorban a Genesis és az i30-as modell húzta.
Elemzők szerint a Hyundai márka javuló megítélése és a kisebb, energiatakarékosabb modellek iránti élénkülő kereslet egyaránt kedvező volt a cég számára, és ezt ki is tudta használni. Ugyanakkor kétlik, hogy a Hyundai tartani tudja-e a tempót a második félévben is, hiszen a gazdaságélénkítő programoknak is előbb-utóbb vége szakad.