MÁV: megint vízosztás

Vízosztásba kezdett a vasút a kánikulában. A MÁV különös figyelmet fordít a sínek állapotára, személyszállító cége a légkondicionálókra.

A főváros három fejpályaudvarán és tizenegy vidéki vasútállomáson augusztus 3-tól vizet oszt a MÁV-Start Zrt. Az egyliteres palackokat mindaddig osztogatják, amíg ezt a rendkívüli meleg szükségessé teszi. A MÁV Zrt. az országos vasúthálózaton folyamatosan méri a sínhőmérsékletet, és ha kell, fokozott pályafelügyeletet vezethet be.

Az ingyenes ásványvízosztást végző vasutasokkal a Budapest-Keleti, a Budapest-Nyugati és a Budapest-Déli pályaudvaron, a miskolci, a szegedi, a debreceni, a nyíregyházi, a pécsi, a szolnoki, a nagykanizsai, a zalaegerszegi, a békéscsabai, a celldömölki és a győri állomásokon találkozhatnak az utazók.

A vasúttársaság közleménye szerint elsődleges céljuk, hogy az utasaiknak minél komfortosabb utazási körülményeket biztosítsanak, ezért különös figyelmet fordítanak a vasúti kocsik légkondicionáló és légjavító berendezéseinek működtetésére, működésére, a járművek indulás előtti és menet közbeni hűtésére.

A MÁV-Start közölte azt is: a nyári időszakban a Balaton üdülőterületei felé a legnagyobb az utasforgalom, így a  nyári menetrendben a  Balaton  déli partján a kétóránkénti gyorsvonatok egy-egy InterCity minőségű, légkondicionált, illetve légjavító berendezéssel felszerelt kocsival közlekednek, amelyek kedvezményes, 380 forintos, ülőhelyet is biztosító pót- és helyjeggyel vehetők igénybe. Az északi parton kétóránként járnak a gyorsvonatok, valamint itt is megjelennek az utasok által közkedvelt, légkondicionálóval ellátott motorvonatok.

A MÁV Zrt. szakemberei folyamatosan ellenőrzik a vasúti pályákon a kritikus sínhőmérsékleti pontokat, és amennyiben a 45 Celsius-fokot elérő, illetve meghaladó sínhőmérsékletet mérnek, a vasút fokozott pályafelügyeletet vezet be. A tartós hőterhelés szerkezeti változásokat okozhat a vasúti pályában, a magas sínhőmérsékletnél – 50-60 Celsius-fok között – a pálya deformálódhat. Ha ennek jelei mutatkoznak, a vasúttársaság a biztonságos vonatközlekedtetés érdekében sebességkorlátozást vezet be.

A felsővezetékek a nagy meleg hatására megnyúlnak. Emiatt a felsővezeték-szakadás, áramszedőtörés, sérülés előfordulhat. A pálya- és felsővezeték-hálózatát karbantartó ügyeletesek azonban folyamatosan készen állnak arra, hogy kijavítsák a keletkező pályahibákat.

A vasúttársaság a szabadban dolgozó vasutasok számára biztosítja a törvényben előírt munkavédelmi és munkabiztonsági feltételeket. Az erős napsugárzásnak kitett dolgozók számára megfelelő védőfelszerelést, korlátlan mennyiségű ásványvizet, és óránként 10-15 perc pihenőidőt biztosít. Rendkívüli helyzet esetén az átlagostól eltérő munkaszervezési intézkedések léphetnek életbe.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.