MÁV-on is milliárdokat "vert el" az árvíz
A kár jelentős részét a fakidőlések, az ágyazatkimosódások, a keletkezett sár és hordalék, a felsővezeték-szakadások, a kábelbeázások, a vihar miatt bekövetkezett sorompótörések és a vízszivattyúzás költségei teszik ki, és nem tartalmazza a forgalomkiesésből adódó bevételcsökkenést.
A Kormányzati Koordinációs Bizottságnak május 25-ei ülésén a MÁV 1,2 milliárd forint kárt jelzett, amely azóta tovább nőtt.
Tar Sándorné, a MÁV Zrt. kiemelt szakértője elmondta: külön összegzik a viharkár költségeit, és a vasúttársaság abban reménykedik, hogy a helyreállításhoz állami segítséget kap.
Sigulinszki Tibor elmondta, hogy az árvízhelyzet miatt a vasúton is folyamatosan változik a helyzet, egyeztetnek a katasztrófavédelemmel és a honvédséggel, operatív intézkedésekkel irányítják a forgalmat.
Eddig 8 vasúti hidat öntött el és rongált meg az ár, 8 vasútvonal 10 szakaszán vonatpótló buszok közlekednek az árvíz miatt, 72 helyen lassabban járnak a vonatok a sebességkorlátozás miatt. Várhatóan a Tisza és a Zagyva áradása miatt a szolnoki vasúti hidon az egyik pályát le kell majd zárni, és egy vasúti pályán váltakozó irányba közlekednek majd a vonatok.
A legkritikusabb a vasúti közlekedés az árvíz miatt az Észak-Magyarországon, Borsod-Abaúj-Zemplén megyében. Sigulinszki Tibor felhívta a figyelmet: a MÁV-START Zrt. további intézkedésig meghosszabbította az árvízben érintett vonalkon az InterCity és a feláras vonatokon a pót- és helyjegy mentességet.