MÁV: határon az osztrák erősítés
Hétfőn délelőtt megérkezett Ausztriából Hegyeshalomra az első tíz használt vasúti személykocsi abból az ötvenötből, amelyet a MÁV-Start Zrt. vásárolt az Osztrák Vasúttársaságtól (ÖBB) - adta hírül a MÁV. A társaság közlése szerint a kocsikat felújítás után, tavasztól állítják a miskolci térséget kiszolgáló regionális és távolsági forgalomba.
Az első tíz, úgynevezett Lange Schlieren személykocsi a hegyeshalmi vasúti határállomáson lépett be az ország területére, ahonnan a MÁV-Start szolnoki járműjavító bázisára továbbítják. Ott végzik el a magyarországi műszaki előírásoknak megfelelő átalakításokat, az úgynevezett fővizsga munkákat, továbbá a személykocsik belső tereinek megújítását, az ablakok cseréjét.
Sor kerül a futómű- és belső berendezések vizsgálatára, valamint a jármű MÁV-Start színterv szerinti külső átfestésére is.
A tervek szerint a kocsik a miskolci vasútállomásra kerülnek, és a térség regionális, távolsági utasforgalmát kiszolgáló személyszállító vonatok szerelvényeiben futnak tavasztól. A fokozatosan forgalomba álló kocsikkal a nemzeti vasút az elöregedett, korszerűtlen járműveket váltja ki, így a megújult járműparkkal tovább emelkedik a személyszállítási szolgáltatás színvonala az északkelet-magyarországi vasúti régióban.
A kiválasztásnál a MÁV-Start figyelembe vette, hogy a kocsitípus óránként 140 kilométeres sebességű közlekedésre alkalmas, tárcsás fékberendezésű, az ajtózárás központi és sebességfüggő reteszelésű, valamint rendelkezik fedélzeti hangosítással. A legalacsonyabb ár mellett döntő tényezőnek számított, hogy a magyar vasúthálózaton ismert típusról van szó, és az alkatrész utánpótlása is folyamatosan biztosított.
Lényeges feltétel volt még a többcélú, mozgáskorlátozottak utazására vagy kerékpárszállításra alkalmas terek kialakításának lehetősége is.