Matrica miatt kényszerszerviz a topmodellnek
A Honda-gyár közleménye szerint 304 ezer autót kell rendkívüli szervizlátogatásra vinni problémás légzsákok miatt, a visszahívási akcióban a 2001. és 2002. között gyártott Accord, Civic, CR-V, Pilot és Odyssey modellek érintettek.
A japán márka tájékoztatása szerint két év alatt húsz esetben okoztak sérülést a túl nagy erővel kirobbanó légzsákok, melyeknek alkatrésze két személyt halálosan megsebesített 2009-ben. A legtöbb kocsit az Egyesült Államokban (273 ezer) forgalmazták, Kanadában 27 ezer, Japánban 2 ezer autó érintett. A márka tájékoztatása szerint Európát nem érinti az akció. 2008-ban hasonló hibák miatt 900 ezer Hondát kellett rendkívüli szervizlátogatásra vinni.
A fékerőre panaszkodó ügyfelek jelzésére a Subaru leállította a 2012-es évjáratú Impreza, Legacy és Outback autók kiszállítását, és a vevőknek már átadott 3 ezer autó átvizsgálását is megkezdte. Az anyacég Fuji Heavy Industries tájékoztatása szerint 130 bejelentés érkezett, három esetben hibásnak bizonyultak a fékhengerek, ezeket kicserélték, és a gyártásba kerülő autókba már a módosított változatot építik be.
Rendkívüli szervizlátogatásra kell vinni az USA piacának egyik sikermodelljét is. A Toyota Sienna mini-van december elején közel százezer darabbal vezeti az eladási listát, ezerrel megelőzve a kategória klasszikusát, a Dodge Caravant. A Toyota 200 ezer Sienna mikrobuszánál azt kifogásolta az USA közlekedésbiztonsági hatósága (NHTSA), hogy nem megfelelő az autók változó terheléséhez tartozó guminyomások tájékoztató matricája.
Az eddigi információk szerint a három márka érintett modelljeit nem forgalmazták a magyar piacon.