Matolcsy György megint megírta jegyzetét
Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter e heti olvasmánya a Zappos.com alapítójának – Tony Hsieh – könyve. Ennek apropóján Matolcsy arra jött rá, hogy fel kell építeni a "pozitív magyar márkanevet". Tony Hsieh szerint –akinek ezen mondanivalóját a nemzetgazdasági miniszter is magáévá tette – "hosszú távú célokat kell kitűzni, a vége számít, nem az, hogy közben mit veszítünk vagy nyerünk" – ez a gondolat akár magyarázata is lehet a két héttel ezelőtt és épp tegnap bejelentett összesen közel 800 milliárdos megszorítócsomagnak – idézi a miniszter Heti Válaszban megjelent jegyzetét a Napi.hu.
Matolcsy szerint "Magyarország leült a kreatív, megújuló új világot építő nemzetek asztalához, ahol még kevesen ülnek. (...) Nem szeretünk szegények, gyengék és kifosztottak és vesztesek lenni: vágyunk a jólétre a sikerre. (...) Rájöttünk, hogy Európában eleve szabálytalanok és szokatlanok vagyunk; keleti gyökerekkel, közép-európai történelemmel, a múlt század terheivel nem lehetünk szabályos Európaiak."
De nem is érdemes – folytatja Matolcsy, hiszen az lesz sikeres szerinte a 2008 utáni új világban, aki szabálytalan, aki szokatlan és a hagyományostól eltérő utat követ.