Masszívan veszteséges az áruházláncok zöme

Közzétette mérlegadatait a Penny, az Aldi, a Spar és az Auchan, ebből kiderül, hogy a cégek ugyan 2013-ban növelték forgalmukat, ám egyedül a diszkontlánc Penny tudott nyereséges lenni, a többi cég veszteséges volt - írja a Napi.hu

A nagy cégek közül a Tesco és a Lidl adatai egyelőre nem ismertek, a két cégnél ugyanis nyáron zárják az üzleti évet.

Közel 8 százalékkal 272,1 milliárd forintra növelte belföldi árbevételét tavaly 2012-höz képest az Auchan Magyarország Kft., A munkatársaik száma 11 százalékkal nőtt, a cég közel 6,7 ezer főnek adott munkát. Ugyanakkor a cég bár jelentősen mérsékelte a veszteségeit így is - 6,3 milliárd forint - mínusszal zárt.

Nőtt az árbevétele a Penny Marketnek, így 4,6 százalékkal 160 milliárd forint fölé emelkedett, az üzemi eredmény pedig közel a duplájára, 2,36 milliárd forintra ugrott. Ebben az is jócskán szerepet játszhatott, hogy a cég csökkentette a ráfordításait, illetve a tulajdonosok nem vettek ki belőle osztalékot, ami az eredménytartalékba került.

Nem járt jól viszont a Penny (és a Lidl) nagy versenytársa, a nálunk mintegy 93 üzlettel jelenlévő Aldi: az előző évhez hasonlóan közel ötmilliárdos veszteséggel zárta a 2013-as üzleti évét a diszkont üzletláncot működtető Aldi Magyarország Élelmiszeripari Bt. A veszteség abból fakad, hogy a társaság folyamatosan nyit új üzleteket. Ennek megfelelően a nettó árbevétele tavaly több mint 10 milliárddal, 80,1 milliárd forintra ugrott.

A Spar Magyarország Kft. beszámolója szerint tavaly is folytatta az elmúlt évekhez hasonlóan az áruháznyitásokat, így hat új szupermarketet adott át, továbbá hat ilyen egységet és három Interspar áruházat teljesen felújított.

A Spar tavaly 28 milliárddal, 384,6 milliárd forintra növelte nettó árbevételét, a mérleg szerinti veszteségét pedig egymilliárddal 11,8 milliárd forintra csökkentette. Igaz, korábban jóval nagyobb, 2011-ben még 34 milliárdos veszteséget görgetett maga előtt. A magyar társaság 2008-tól veszteséges, aminek nagyrészt oka lehet, hogy az évben megvásárolta a Plus-diszkontláncot, a beruházást svájcifrank-hitelből finanszírozta.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.