Másfél millióan az ügyfélkapun
A felhasználók a regisztráció, majd a bejelentkezés után csaknem száz szolgáltatást vehetnek igénybe a Kormányzati Portál internetes felületéről, beleértve az elektronikus adóbevallást és dokumentumfeltöltést, anyakönyvi kivonatokkal, forgalmi engedéllyel és vállalkozói igazolványokkal kapcsolatos ügyintézést.
Az Ügyfélkapu biztosítja a felsőoktatásba jelentkezők azonosítását is az elektronikus felvételi eljárásban. Az Ügyfélkapu regisztrált felhasználóinak száma az elmúlt nyolc évben folyamatosan emelkedett és, 2013. augusztus végére átlépte a másfél milliós számot. Naponta kétszázezer ügyfél-azonosítást végez és továbbít a különböző elektronikus szolgáltatások, mint például a NAV „Elektronikus adóbevallás” vagy az OEP „Betegéletút lekérdezése” szolgáltatás felé - írja a NISZ Zrt. közleménye.
Ügyfélkaput bármely természetes személy létrehozhat. A regisztrációhoz személyazonosításra alkalmas hatósági igazolvány (személyazonosító igazolvány, útlevél, 2001. január 1. után kiállított kártya formátumú vezetői
engedély) szükséges. A regisztrációt személyesen bármelyik okmányirodában és kormányablakban, vagy az interneten keresztül lehet indítani, a személyes azonosítás miatt a véglegesítéséhez azonban egy alkalommal mindenképpen el kell látogatni valamelyik okmányirodába vagy kormányablakba.