Defektet kapott az amerikai autópiac
Padlót fogott az Egyesült Államokban az új autók piaca, az idei első negyedévben 2,2 millió új személyautó, terepjáró és pickup kelt el, amely 38,4 százalékkal kevesebb, mint a a tavalyi azonos időszakban gazdára talált járművek száma. Már a gazdagok sem vásárolnak: eddig még legalább a drágább sportkocsik kelendőek voltak, most viszont már azok is a kereskedőknél maradnak. A Maserati eladások például 57,8 százalékkal 585 darabra estek vissza.
A rossz január-márciusi adatok miatt az elemzők tovább rontottak a 2009-re szóló kilátásokon. Az első negyedévi eredmények alapján a korábbi 12 millió helyett már 9,1 milliónál kevesebb autóval számolnak, miközben 2007-ben még 16,15 millió, tavaly pedig 13,25 millió új autó kelt el, ami egy év alatt 18 százalékos esést jelent.
A Maseretainál kisebb veszteséget szenvedett el a vetélytárs német sportkocsimárka: Porschékból 6777 kelt el, ami 27,3 százalékos csökkenést jelent tavalyhoz képest. Az idei első három hónap legnagyobb vesztese a 91,3 százalékos zuhanást elszenvedő Isuzu, ám ez a márka már egy éve kivonulóban van az amerikai piacról, az eladott 165 autó már csak a raktáron maradt maradék.
A lényges piaci szereplők közül az összes nagyobb márka negyven százalék feletti mínuszban van. A 800 ezer darabos General Motors eladás 48,8 százalékos zuhanást szenvedett el, míg az 582 ezres Ford 44,4 százalékos, a 454 ezres Chrysler 45,5 százalékos, az 571 ezres Toyota pedig 37 százalékos mínuszt jelent. Van azért példa növekedésre is: a Subaru például az első negyedévben 40 ezer autót értékesített, amely 1,6 százalékos pluszt mutat, s bár csak 0,7 százalékkal, de növelte eladásit a 164 ezer darabos Huyndai-KIA konszern is.