Óriásit bukott a rezsin a Magyar Telekom

Várakozásokon felül nőtt a Magyar Telekom bevétele az idei első negyedévben, a társaság nyeresége viszont az egy évvel korábbi tizedére esett, elsősorban a rezsicsökkentés a közműadó bevezetése miatt.

A várakozásokon felül, 6,8 százalékkal nőtt a Magyar Telekom Nyrt. bevétele, az idei év első három hónapjában 156 milliárd forintra nőttek. Ezért a cég felfelé módosította a bevételi célkitűzéseit, ugyanakkor az eredmény-mutatok igen csúf képet mutatnak, az EBITDA például a kérdéses időszakban az előző év azonos időszakához képest 24 százalékos visszaesést mutat, a működési eredmény pedig 45 százalékos csökkenést.

Ennek oka elsősorban, hogy a közműadót az első negyedévben kell befizetni és elszámolni, valamint a rezsicsökkentéssel kapcsolatos kormányzati intézkedések is negatívan befolyásolták az eredményeket. Különösen, hogy folyamatosan nőnek az energiaértékesítésből származó bevételek. - Folytatjuk ezt a tevékenységünket, de további egyeztetésre van szükség ahhoz, hogy az ügyfelek is megtarthassák kedvezményüket és a jogszabályoknak is eleget tegyünk – mondta Szabó János gazdasági vezérigazgató-helyettes.

- Magyarországon, ismerve a kereslet alakulását és a makrokörnyezetet, nem csak megőrizni, de erősíteni is tudták a piaci pozíciókat, a mobil hangszolgáltatás területén a piaci részesedésünk a 2004-2005-ös szintre erősödött vissza, s a korábbi csökkenéseket követően több hónapig sikerült növekedést elérni. A tévés szolgáltatásokban pedig jobbak vagyunk, mint a versenytársaink – mondta a vezérigazgató-helyettes.

Macedóniában ugyanakkor jelentős piaci részt vesztettek eddig a harmadik szereplő belépése miatt, mostanra sikerült megállítani a csökkenést, s vezető pozíciót alakítottak ki az ottani tévés piacon. Montenegróban minden piaci pozíciót megtartottak, s az előfizetéses mobilpiacon piacvezetővé vált az ottani leányvállalat.

A vezérigazgató-helyettes fontosnak tartja, hogy a hagyományos távközlésből származó bevételeket sikerül stabilizálni. Az okostelefon-értékesítés mára 80-90 százalék közé emelkedett, növekedett a tablet és a tévékészülékek értékesítése is, ebből jelentős bevétel, ám igen kis haszon származik. Az ügyfelek szívesen vásárolnak a Telekomnál, mert lehetőségük van részletre vásárolni ezeket.

Ami a célkitűzéseket illeti, az öt százalékos beruházás-csökkenés tartható, igaz, ebbe nem számolták bele az esetleges frekvenciatenderen elkölthető forrásokat – ennek részleteibe a gazdasági vezérhelyettes nem kívánt belemenni, mondván, semmit nem lehet tudni a hatóság szándékairól.

A cég véleménye szerint a közműadó sem ösztönzi a beruházásokat, ugyanakkor mind a mobil, mind a vezetékes infrastruktúrába invesztálni kell. A bevételek szinten maradására számítanak, az EBITDA csökkenés 4-7 százalékos csökkenésének tartása érdekében viszont erőfeszítéseket kell tennie a társaságnak – mondta Szabó János.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.