Már nem álom a Dreamliner

Még az idén felszáll a Boeing első 787-es Dreamlinere, 2010 végére pedig leszállítják első példányait is - közölte csütörtökön, már eddig is számos csúszást, ütemtervmódosítást követően a gyártó. A hírre erősödtek a seattle-i cég részvényei a tőzsdén.

A darabonként 150-200 millió dollárba kerülő, de kompozitanyaga miatt alacsony üzemeltetési költségű új generációs repülőgépet áttörésnek tartják a légiközlekedésben, ahogyan az Amerika és Európa, a Boeing és az Airbus közötti vetélkedés egyik fő terepe is. Mintegy félszáz országban 850 gépet rendeltek belőle.

Ugyanakkor a Boeing már így is kétéves késésben van a 2010-re ígért szállítással. Alig két hete a géptörzsön észlelt mikroszkopikus gyűrödéseket jelentettek be, júliusban pedig egy terheléses tesztet bírt nehezen a gép.
 
Az első megrendelő, a japán All Nippon Airways már a tavalyi, pekingi nyári olimpiára ezzel akart repülni. Közleményében a cég ezúttal is csalódottságának ad hangot a késés miatt. A The Wall Street Journal szerint a kárpótlást követelők élharcosa, a Virgin Atlantic magyarázatot vár, hogyan érinti mindez az ő, 2013-ra várt első szállításait.

A Boeingnek is számítania kell kártérítési keresetekre, ahogyan az Airbus is mélyen a pénztárcájába nyúlhatott az A380-as superjumbo szintén kétéves csúszása miatt, és még pótlógépekről is gondoskodhatott a szállítás akadozása miatt.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.