Már nem álom a Dreamliner
A darabonként 150-200 millió dollárba kerülő, de kompozitanyaga miatt alacsony üzemeltetési költségű új generációs repülőgépet áttörésnek tartják a légiközlekedésben, ahogyan az Amerika és Európa, a Boeing és az Airbus közötti vetélkedés egyik fő terepe is. Mintegy félszáz országban 850 gépet rendeltek belőle.
Ugyanakkor a Boeing már így is kétéves késésben van a 2010-re ígért szállítással. Alig két hete a géptörzsön észlelt mikroszkopikus gyűrödéseket jelentettek be, júliusban pedig egy terheléses tesztet bírt nehezen a gép.
Az első megrendelő, a japán All Nippon Airways már a tavalyi, pekingi nyári olimpiára ezzel akart repülni. Közleményében a cég ezúttal is csalódottságának ad hangot a késés miatt. A The Wall Street Journal szerint a kárpótlást követelők élharcosa, a Virgin Atlantic magyarázatot vár, hogyan érinti mindez az ő, 2013-ra várt első szállításait.
A Boeingnek is számítania kell kártérítési keresetekre, ahogyan az Airbus is mélyen a pénztárcájába nyúlhatott az A380-as superjumbo szintén kétéves csúszása miatt, és még pótlógépekről is gondoskodhatott a szállítás akadozása miatt.