Egyre több futócipőt veszünk

A sportcipők, a sportruházat és sportfelszerelések piacán is folyamatos növekedés figyelhető meg, tavaly a bővülés elérte a 6 százalékot.

Tovább növekszik a sportcipő piac Magyarországon - derül ki a GfK Hungária Kereskedelem és Technológia területének adataiból. Már a 2010-es év is 6 százalékos növekedést eredményezett 2009-hez képest, de úgy tűnik, ez a tendencia tovább folytatódik.

A sportcipő eladások száma 2011 első negyedévében 14 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét. A legnagyobb növekedés a futócipőknél tapasztalható, 32 százalékkal több futócipőt vásároltak 2011 első negyedévben az előző év azonos időszakához képest. Szintén nagyot nőtt a focicipők és az utcai szabadidőcipők forgalma, előbbi 14, utóbbi 13 százalékkal – áll a felmérésben.

Hazánkban a multinacionális sportáruházak értékesítései alapján, a sportcipő piacon a március-áprilisi és az augusztus-szeptemberi időszak a legerősebb az értékesítési összforgalmat tekintve. Márciusban a jó idő beköszöntével megnő a sportolási kedv, és ezzel párhuzamosan a sportcipő (füves, műfüves illetve salakos pályára készült focicipő, és futó cipő) vásárlás is az egekbe szökik.

Az idei március is ezt igazolja. Huszonnyolc százalékkal több sportcipőt vettünk 2011 márciusában, mint tavaly ugyanebben a hónapban. Az augusztusi hullámpedig hasonlóan más piaci szegmensekhez, az iskolakezdéshez köthető, amikor a gyermekek új cipőt kapnak, mivel a régit már vagy kinőtték, vagy egyszerűen csak új utcai cipőt kapnak tanévkezdésre.

A sportcipő piac több mint felét az utcai edzőcipők, illetve a túra és szabadidőcipők adják. A nemek közti eloszlás elég stabil, a férfi,- illetve unisex cipők teszik ki a piac felét, míg a maradék 50 százalékon körülbelül azonos arányban osztoznak a női és a gyerekcipők.

A gyerekcipők átlagára stabilan 5000 forint körül alakul, egyedül a november-decemberi időszakban emelkedik 6000 forintra. Jellemzően a karácsony előtti szezonban nő meg a drágább cipők iránti kereslet, valószínűsíthetően mivel ajándékról van szó, a vevők bátrabban nyúlnak pénztárcájukba. A női- és a férfi cipők bruttó átlagára hasonlóan alakult, előbbi 9800 forint, utóbbi 10300 forint, november-decemberben mindkettő 11 800 forintra emelkedett. 

Hasonló növekvő tendenciát látunk a sportruházat és a sportfelszerelések piacán is. A sportáruházak ruházati eladása 9,5 százalékkal emelkedett az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest, míg a sportfelszerelések eladása 5,9 százalékkal erősödött. A trendek egyértelműek, a november-februári időszakban a síruházati, sífelszerelési és egyéb téli sportokhoz köthető sporttermékeket vásároljuk, de március beköszöntével megkezdődik a bicikli-, futó- és túraszezon. Idén márciusban jelentősen megnőtt a görkorcsolyák eladása is, áprilistól pedig már készülhetünk a nyári szezonra

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.