Már itthon is számítanak a lakásbiztosítás 'egyéb' szolgáltatásai

Míg évekkel ezelőtt ötven százalék alatt volt a biztosított lakások száma, addig mára ez az arány elérte a hetven százalékot. Ebben nagy szerepe van az internetes szerződéskötések térnyerésének.

A környező országokban nagyjából hasonló tendenciákat figyelhetünk meg; kivételt képez Románia, ahol az ingatlanok alig tíz százaléka biztosított, a másik végletet Csehország és Németország jelenti, 80 százalék feletti penetrációval.

Az interneten elérhető biztosítások nem csak olcsóbb tarifákat és egyszerűbb, gyorsabb ügymenetet eredményeznek – áll a Genertel direktbiztosító anyagából. A társaság nemzetközi hálózatában végzett felmérésből kiderül, hogy a magyarországi lakásbiztosítási penetráció az európai országokhoz képest a középmezőnyben helyezkedik el. A MABISZ adatai szerint 71 százalék a lakásbiztosítással rendelkező háztartások aránya, ami több mint 3 millió szerződést jelent.

Az európai uniós országok vegyes képet mutatnak; Németország és Csehország a ranglista élében helyezkedik el; a biztosítottsági arány megközelíti, illetve meghaladja a nyolcvan százalékot, Lengyelországban ötven, Olaszországban huszonöt, míg Romániában alig tíz százalékos a penetráció.

A Cseh piac rendkívül telített, számos alap- és kiegészítő szolgáltatás, valamint magasabb díj jellemzi, a lengyel piac ezzel szemben mindkét szempontból mérsékeltebb képet mutat. Romániában kettőség figyelhető meg: az ügyfelek döntő többsége alacsony fedezeti körrel és díjjal, a meglévő hiteléhez kapcsolva köti a biztosítását, a többiek önkéntes indíttatásból viszont inkább az összetettebb, drágább biztosítások iránt érdeklődnek.

– A penetráció mértéke jellemzi a piac fejlettségét, úgy a szolgáltatás színvonalában, a termék fejlettségében, mint az átlagdíjak nagyságában. Szerepet játszik az értékesítési csatornák száma és minősége, valamint a kötési lehetőségek, mindezek együttes hatása alapvetően befolyásolja a biztosított lakások számát is egy adott országban – mondta Csikós Dániel, a Genertel direktbiztosító vezérigazgatója.

A társaságnál a termék bevezetése óta közel hétezer lakásbiztosítási szerződést kötöttek, döntő részben az interneten. A szerződések átlagdíja éves szinten 21 400 ezer forint, ami a direktbiztosítási értékesítési modellből adódóan a piaci átlagárnál (MABISZ adat szerint: 26 900 forint) 21 százalékkal olcsóbb szintet jelez. Az uniós statisztika szerint a magyar lakásbiztosítási tarifák az alsó szegmenshez tartoznak, de Olaszországban és Spanyolországban is hasonlóan alacsony árak figyelhetők meg. Mindez összefüggésben van azzal, hogy ezeken a piacokon egyre jelentősebb a direktértékesítési modell elterjedése – tette hozzá Sebestyén László, a vállalat  értékesítési igazgatója.

Annak ellenére, hogy az ügyfelek a lakásbiztosítást is elsősorban az ár alapján választják, ma már egyre többeknek fontos a szolgáltatás minősége, és a kiegészítő módozatok köre is. A klasszikus vagyonbiztosítás-és kiegészítő fedezeteken kívül napról-napra népszerűbbek itthon is a baleset-és felelősségbiztosítási többletszolgáltatások.

A Genertel adatai szerint a legnépszerűbb fizetős kiegészítők itthon a készpénzlopás, rablás és tolvajlás elleni biztosítások, emellett a különböző vészelhárító-és asszisztencia-szolgáltatások, amelyekkel az ügyfelek az előre nem látható kiadások ellen próbálják védeni magukat. Olaszországban hasonló tendencia figyelhető meg, míg például a német piacon sajátosan erős a kerékpárlopásra kiterjedő extra szolgáltatás iránti igény.

Az egyik legérdekesebbnek tűnő, itthon és külföldön is egyre népszerűbb extra szolgáltatás, a családi jogvédelem, amely kártérítési-, büntetőjogi és szabálysértési, munkaügyi- valamint általános szerződéses viták esetén a jogi szakmai segítséget és anyagi támogatást nyújt, akár többszázezer forint erejéig.

Ez a szolgáltatás az európai biztosítók többségénél nem képezi részét az alap biztosítási csomagnak, jellemzően külön termékként értékesítik, de itthon is egyre több társaság nyújtja ezt a szolgáltatást.



Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.