Már hat járatot hozott a légi marketing alap
Ezek közé tartozik a Malév nemrég indult Barcelona és Budapest között közvetlenül közlekedő járata. A vezérigazgató mindezt abból az alkalomból közölte, hogy a Magyar Turizmus Zrt. és a Malév marketingkommunikációs együttműködési megállapodást írt alá. Ennek célja a beutazó forgalom élénkítése.
- A légitársaságunk egyik legfontosabb mozgatórugója a turizmus, ezért fontos, hogy a marketing és pr tevékenységünket összehangoljuk a Magyar Turizmus fejlesztéséért felelős szervezettel – tette hozzá Martin Gauss, a légitársaság vezérigazgatója, aki fontosnak nevezte, hogy az American Airlines által üzemeltetett New York-i járat által, amelyre a Malév is ad el jegyeket, a légitársaság térképére ismét felkerült a nagy amerikai város, s ez a járat jelentős beutazó-forgalmat is generál majd.
A Malév néhány hete Pécsre, Debrecenbe, Szegedre és Miskolcra is indít a járataihoz csatlakozó buszokat – e városok még kevésbé számítanak felfedezett célállomásoknak a külföldi turisták körében.
A vezérigazgató elmondta: a nemzetközi szakmai közvélemény minden eddiginél nagyobb elismeréssel nyilatkozott arról a magyar standról, amelyen nemrég hazánk kiállított Berlinben a turizmus legrangosabb nemzetközi kiállításán. Mint mondta, jelenleg Brüsszel, Amszterdam, Tel Aviv, Moszkva és Szentpétervár számít a Malév hálózatán a legforgalmasabb útvonalaknak, noha, nem mindegyik útvonalon domináns a turizmus típusú forgalom. Ugyanakkor, a marketing-együttműködés keretében létrejött barcelonai járaton majdnem minden spanyol utas turisztikai céllal érkezett Magyarországra.
Horváth Gergely elmondta: a Qatar Airways dohai járatán sok kínai, indiai és ausztrál utas is érkezik Magyarországra, s a légitársaság gépei a foglalási adatok szerint nagyon jó kihasználtsággal működnek a jövőben is, ennek köszönhetően a Qatar szeptember közepétől közbenső leszállás nélkül, napi sűrűségűre növeli a járat frekvenciáját.
A vezérigazgató a Jet2 Edinburgh-i, az Air Baltic rigai, és a fylcentraleurope.com Toronto Hamilton repülőterére induló járatait említette azok között, amelyek a légi marketing alap égisze alatt jöttek létre. E járatok előkészítésében részt vett a Budapest Airport is.