Már a múlté a fékezett habzású profit
Jól keveri a lapokat a világ legnagyobb sörgyártója, az amerikai-belga-brazil fúziók sorozatából tavaly létrejött Anheuser-Bush-InBev (ABIB): üzleti évének harmadik negyedéről 1,54 milliárd dolláros tiszta nyereséget jelentettek, igaz eközben a forgalom 1,1 milliárd dollárral 9,76 milliárdra zsugorodott.
A belga-brazil InBev 52 milliárd dollárért vásárolta meg tavaly az amerikai Anheuser-Busht, s a vételárat döntően hitelekből fedezte. A törlesztés meggyorsítása érdekében az új cég, az ABIB megtisztitotta portfolióját, ennek keretében egyebek mellett megvált a közép-európai érdekeltségeitől, közte a Borsodi Sörgyár Zrt.-től. A régiós cégcsoportért 2,23 milliárd dollárt fizetett a CVC Capital Partners befektetői csoport.
Az ABIB azonban nem csupán gyáraitól vált meg, hanem drasztikusan csökkentette adminisztrációs kiadásait és kaszával esett neki a marketingbüdzséjének is. Az eredmény: 265 millió dolláros megtakarítás a harmadik negyedévben, illetve az év eddig eltelt szakában 875 millió dollár áll a megspórolt kiadások rubrikájában.
Az ABIB az első háromnegyed évben a 3,34 milliárd dolláros profitra tett szert, azaz csaknem a duplájára nőtt, Eközben az árbevétel 30,2 milliárdról 27,4 milliárdra csökkent, amit a cég elsősorban a kedvezőtlen árfolyammozgások hatásának tulajdonít. A sörben mért forgalom ugyanis csak szerényen mérséklődött: a társaság termékeiből 276 hektónyi gördül le a torkokon, szemben az előző év hasonló időszakának 283 milliós teljesítményével.