Már a kínai járműpiac motorja is dadog

Nem adnak sok örömre okot a novemberi, kínai járműeladásokról szóló adatok. Az előző év ugyanezen időszakához képest több mint 14 százalékkal csökkent a forgalom.

A kínai járműeladások friss adatai kissé félelmet csaltak azok arcára, akik abban bíztak, hogy az ázsiai ország - méretre negyedik számú nemzetgazdaság a  világon - kihúzhatja a világgazdaságot a válságból. Kínában novemberben 685 100 személyautó és haszonjármű kelt el, 14,56 százalékkal kevesebb, mint tavaly novemberben, jelentették a kínai autógyártók szövetségében (CAAM) csütörtökön.

Ezzel ugyan az első tizenegy hónapban 8,63 millió jármű talált gazdára, vagyis 8,52 százalékkal több, mint egy évvel azelőtt. Európai mércével mérve az ütem elképesztő lenne, de kínai mércével mérve korántsem az: az elmúlt  években rendszeresen kétszámjegyű százalékos volt a növekedés.

Haszonjárművekből 162 300 fogyott novemberben, 25,96 százalékkal kevesebb, mint tavaly novemberben, és 2,47 millió az első tizenegy hónapban, 7,65 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az eladások július óta csökkennek, de novemberben első ízben haladta meg a visszaesés a 10 százalékot.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.