Már a csoki sem ízlik annyira
A gazdasági válság elveszi a fogyasztók étvágyát még a csokoládé fogyasztástól is, ami elsősorban a prémium termékeket előállító cégeket, illetve csokoládé féleségeket érinti érzékenyen. A svájci Lindt und Sprüngli tavaly növelni tudta nyereségét - elsősorban a jó első félévnek köszönhetően - az idén azonban már kicsit gyengébb évet vár.
A kedden ismertetett eredménybeszámoló szerint tavaly 4,4 százalékkal 261,5 millió svájci frankra nőtt a társaság adózott eredménye az egy évvel korábbi 250,5 millió frankról. Az üzemi eredmény 3 százalékkal 361,2 millió frankra nőtt, a bevétel kissé visszaesett, 2,946 milliárd frankról 2,937 milliárdra a frank erősödése miatt, organikusan viszont 5,8 százalék volt a bevételnövekedés.
A társaság várakozásai szerint az idén 2-5 százalékkal nőhet a bevétel a korábban tervezett 6-8 százalék helyett, az üzemi eredmény 260-280 millió frank között lehet. A nehéz piaci körülmények ellenére a vállalat továbbra is jelentős összegeket szán marketingre, elsősorban a nagy növekedéssel kecsegető piacokon, növeli termelését az Egyesült Államokban és leszorítja a logisztikai költségket.