Malért: magyar repülés külföldi kockázatra
Az érdeklődő kockázati tőketársaságokat az elnök nem kívánta megnevezni, csak annyit mondott, készül az üzleti szempontok összeállítása, ami alapja lesz az üzleti tervnek.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumba múlt héten elküldött levélre az egyesület még nem kapott választ - mondta. Azt remélik, hogy a magyar állam részt vállal az új magyar légitársaság megalakításában. Az egyesület arra is számít, hogy apportként a vállalkozásba viszik a Malév két leányvállalatát, a karbantartó céget, az Aeroplexet, és a földi kiszolgálással foglalkozó Ground Handlinget, valamint a még meglévő repülőtéri résidőket (slotokat), azaz a le- és a fölszállás időpontjára szóló jogosultságot adott légikikötőben.
Vécsei Mihály a Malért sajtótájékoztatója előtt nyilatkozva úgy tudta, hogy a slotok szeptemberig nem vesznek el, azokkal addig lehet rendelkezni.
Az elnök beszámolt arról is, hogy együttműködési megállapodást írtak alá a Malév-pilóták és légi utaskísérők érdekképviseleti szervezeteivel, a Hunalpával és a Hunaccával, valamint a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségével (MUISZ) és a Magyar Repülő Szövetséggel. Ez utóbbi szövetség négyezerrel gyarapítja a civil kezdeményezés 15 ezer regisztrált főből álló táborát. Ezzel az együttműködési megállapodással a Malért szakmai-civil szervezetté vált - tette hozzá Vécsei Mihály. Az elnök emlékeztetett arra, hogy az utazási irodák a Malév leállása miatt mintegy ezer fő elbocsátására kényszerülnek.
A csődbe ment Malév márciusban ünnepelné megalakulásának 66 évfordulóját - mondta Vécsei Mihály, és ebből az alkalomból a Malért ünnepséget rendez az ismét megnyitott Ferihegy Repülőgép Emlékparkban március 30-án.