Májusban kiderül: ki és hol építi meg az Audi beszállítói parkját
Lőre Péter, az Audi Hungaria Motor Kft. kormánykapcsolatokért is felelős kommunikációs igazgatója esélylatolgatásokba nem bocsátkozott, a pályázók számáról szerzett információnkat sem kommentálta, de annyit közölt: a gönyűi közforgalmi kikötőre és Győrre egyaránt érkeztek ajánlatok. Mindegyik pályázó szolgáltatásait már korábban auditálta a Volkswagen konszern, melynek az Audi AG is része.
A meghívásos tenderen részt vevők között van tisztán magyar és teljesen külföldi tulajdonú társaság, egy hazai és egy külföldi cég pedig konzorciumban tett ajánlatot. Lőre hangsúlyozta: az Audi döntésének mindent megelőző szempontja a gazdaságosság.
Mint korábban már írtunk róla, nagy vetélkedés kezdődött a beszállítói parkért Győr, valamint a Győr-Gönyű Országos Közforgalmi Kikötő között. Ez utóbbi állami terület, úgy tudjuk, hogy a parkhoz szükséges 16 hektárt csak bérbe adná az állam. Néhány pályázó azonban állítólag nem szimpatizál ezzel a megoldással.
A kormány számára azért is fontos volna a park Gönyűre történő letelepedése, mert a jórészt uniós pénzekből megvalósuló kikötő eddig nem tudta teljesíteni a pályázatban szereplő feltételeket, így komoly a veszélye, hogy a mai árfolyamon mintegy 6 milliárd forintot vissza kell fizetni.
Győr keretfeltételei is kedvezőek – mondta Lőre Péter, de részleteket nem árult el. A pályázók mindkét lehetséges befogadó helyszín vezetőivel, tulajdonosaival tárgyalhattak.
A beszállítói park egyébként nem csupán raktározást, anyagmozgatást, készletnyilvántartást jelent, hanem annál sokkal többet. A tervek között szerepel, hogy az Audi külföldi beszállítói a parkban megépített előszereldékben bizonyos készültségi szintig már a helyszínen összeállítják a különböző országokból odaérkező részkomponenseket.
A nemzetközi tapasztalatok azt mutatják: amelyik járműgyár közelében ilyen létesítmény letelepedett, rohamosan bővült a tevékenységi köre, egyre több embert foglalkoztat, s folyamatosan odavonzza a beszállítókat.