Magyarországon és Romániában csak minden második kocsit adtak el
Összesen 1 251 862 új autó talált gazdára a vizsgált térségben, az uniós tagállamokban - kivéve Máltát és Ciprust -, valamint Svájcban és Norvégiában.Jellemző tendencia, hogy ahol állami kedvezmények ösztönzik az autóvásárlást, ott inkább emelkedik a forgalom, azokban az országokban pedig, amelyekben nincsenek különleges kedvezmények, a forgalom az átlagot meghaladó mértékben csökken.
A legnagyobb - 50 százalékot is meghaladó - visszaesést Magyarországon és Romániában regisztrálták, áll az ACEA közleményében. Az új EU-tagállamokban átlagosan 21,4 százalékkal szűkült a piac. Összesen 83 430 új autót adtak el. Növekedés Lengyelországban, Csehországban és Szlovákiába mutatkozott.
Nyugat-Európában éves összehasonlításban átlagosan 11,6 százalékkal kevesebb kocsi kelt el áprilisban. A visszaesés mértéke alapján Spanyolország áll az első helyen 45,6 százalékkal, utána Nagy-Britannia következik 24 százalékos csökkenéssel. A roncsprémium adta lendület áprilisban is vitte felfelé a piacot Ausztriában és Németországban, ahol 12,8 százalékos, illetve 19,4 százalékos volt a bővülés.
A német autóipari szövetség (VDA) ugyancsak csütörtökön megjelent adatai szerint az Egyesült Államokban éves szinten 34 százalékkal 817 ezerre csökkent az eladott új autók száma áprilisban. Kínában ugyanakkor 25, Indiában pedig 4 százalékkal bővült a piac.
Az ACEA legutóbbi jelentése szerint márciusban 1,51 millió autót adtak el, egy évvel korábban 1,66 milliót. Az idei első negyedben 17,2 százalékkal 3,44 millióra csökkent az új autók forgalma az egy évvel korábbi 4,15 millióról.