Magyar vagonok a MÁV Cargonál

Magyar fejlesztésű vasúti kocsikat állított forgalomba a MÁV Cargo: a vasúti árufuvarozó a 26 magas oldalfalú vagont a MÁV-Tiszavas Kft.-től vásárolta.

Forgalomba helyezte új tehervagonjait a MÁV Cargo Csoport. Az óránként száz kilométeres sebességű közlekedésre is alkalmas forgóvázas kocsikat ömlesztett áruk szállítására alakították ki - derül ki a társaság közleményéből.

A MÁV-Tiszavas Kft.-nél kifejlesztett Eanos névre keresztelt kocsik berakható térfogata 82,5 köbméter, ami a MÁV Cargo jelenlegi kocsiparkjában futó, hasonló kocsikét mintegy 10 köbméterrel haladja meg. Legnagyobb hasznos terhelésük több mint 66,5 tonna. Amivel kategóriájuk egyik legjobbjának számítanak.

A vagonok fékberendezése műanyag féktuskókkal, fékrudazata műanyag perselyekkel van felszerelve. A kocsi alkalmas a gépesített ki- és berakodásra és a körbuktatásra, kialakításánál fogva elsősorban az időjárás viszontagságainak ellenálló rakományok és ömlesztett áruk szállítására felel meg.

A négytengelyes, magas oldalfalú teherkocsi prototípusai már 2008 augusztusában elkészültek, majd a szükséges szilárdságtani vizsgálatok és a próbák sikeres teljesítését követően megkezdődött a hatályos nemzetközi előírásoknak megfelelő kocsik gyártása.

Az új kocsi típus fejlesztését a fuvaroztatói igények és a régi, elavult konstrukciójú Eas sorozatú járművek életkora és műszaki állapota miatti cserék indokolták. A kocsi tervezésekor a 24 tonna megengedett önsúlyt 700 kilóval sikerült csökkenteni, azaz ennyivel több áru szállítására alkalmas. A jármű engedélyezett tengelyterhelése 22,5 tonna.

Az egységenként 80-90 ezer eurós áron beszerzett vagonok az előírt vizsgálatokat követően megkapták a szükséges hatósági engedélyeket. Forgalomba állításukkal a hazai vasúti árufuvarozási piacvezető cégcsoportja az eddiginél szélesebb körben szeretné kiszolgálni az ügyfelek fuvarozási igényeit.

 

 

vagonok
vagonok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.