Magyar termékek külön címért versenyeznek
Immár lesz külön veresnyük is a hazai gyártású, készítésű termékeknek. A Superbrands, a Business Superbrands után ugyanis életre hívják a Magyarbrands védjegyet. Azt még tisztázták, hogy mely termékek indulhatnak a címért. Az értékelések mellett ezt is el kell majd döntenie a most felállt idei zsűrinek. Minden esetre a díjkiosztó gála decemberben meglesz.
A bíráló bizottság alakuló ülésén a „harminchármak", vagyis a független és önálló szakmai bírák megkapták az értékelő lapokat és az útmutatót a döntésekhez. A több százezres termékadatbázis, illetve a félmillió működő vállalkozás szűrésével kategóriánként 10-50 márkát kell majd szakmai és személyes tapasztalataik alapján pontozniuk, végül valamennyi lista összesítésével derül ki, kik viselhetik majd 2010 „szuper" védjegyeit.
Az idén debütáló Magyarbrands védjegy esetében még arról is szavazhat a zsűri, mely termékeket sorol a versenybe. A bírák döntenek arról, hogy elegendő lehet-e a név, a márka története a „magyarságukhoz"? Avagy döntő az is, milyen a gyártó cég tulajdonosi szerkezete, a piaci szerepe, hol van a székhelye, kikből áll a menedzsmentje, kik versenghetnek a Magyarbrands védjegyért.
Hogy a Baba, a Tomi, a Biopon, vagy a most a világűrbe tesztelésre küldött fémhab, vagy a „mi autónkként" hirdetett Suzuki, a Richter, a Graphisoft valóban magyar terméknek, illetve cégnek számít-e? Hamarosan kiderül. A védjegy új birtokosait pedig „világhódító" útra is nevezi a zsűri, hiszen egy angol nyelvű könyvbe gyűjtve számos országba el kívánják juttani őket.
Magyarország hat éve csatlakozott a Nagy-Brittaniából indult Superbrands kezdeményezéshez, amely már a világ 87 pontján működik. Wiszkidenszky András, a Superbrands igazgatója szerint az idén már hatodik alkalommal kiosztandó védjegy szerepe és helye folyamatosan bővül és alakul. A Superbrands-ről egyébként 15 tagú zsűri, míg a Business Superbrands-ről 18 szakember dönt majd. A Superbrands cím egy évre szól.