Amerikai gyár, német márka, magyar főnök
Másfél éve kapta a felkérést, és huszonnégy órás gondolkodási időt kapott a wolfsburgi központtól Juhász László, aki másodpercek alatt határozott, és csak a családi megbeszélés miatt várt egy napot a válasszal. Feleségével, gyermekeivel, a 18 éves Dániellel, a 15 éves Nórával és a 12 éves Annával települt a tengerentúlra, ahol három évre szóló szerződést kapott, és jelenleg a világ legújabb és legzöldebb autóipari beruházásának logisztikai vezetője. A régiós mellett központi központi alapokból is támogatott gyár tetején hűtést segítő fehér membránok verik vissza a napsugarakat, gyűjtik az esővizet és más környezetvédő technológiákat alkalmaznak.
A magdeburgi Műszaki Egyetem végzett Juhász László egy szombathelyi külkereskedelmi cégnél dolgozott, amikor jelentkezett egy álláshirdetésre, ahol az elsők között választották ki: tizenhét éve került a győri Audi Hungaria Motor Kft.-hez. Munkájának elismerése, hogy most ő lett az anyacég legújabb - Egyesült Államokban felépült - autógyárának logisztikai vezetője.
A Tennessee államban fekvő Chattanooga-i Volkswagen gyárat a héten avatták, de már hónapok óta próbaüzemben működik. Az egymilliárd dolláros zöldmezős beruházás közvetlenül kétezer, a beszállítók által tízezer új munkahelyet jelent, és az üzem éves kapacitása 150 ezer autó. Az amerikai piacra fejlesztett Passat rövidebb az európai változatnál: a két literes, 140 lóerős teljesítményű dízelmotoros változat húszezer dollárba kerül A VW AG 1978-tól tíz éven át gyártott Golfokat az Egyesült Államokban, ahol 2010-ben Audikból és Volkswagenekből több mint negyedmilliót értékesített, de ahogy a megnyitó Martin Winterkorn konszernelnök elmondta 2018-ban egymillió darabos a terv.