MABISZ: a kgfb fedezetlenség sok problémát okoz
A Magyar Biztosítók Szövetsége alig több mint egy éve, 2011. szeptember 1-jén - német és osztrák mintára - hozta létre Ügyfélszolgálatát. Az új intézmény életre hívásának legfontosabb célja, hogy az ügyfelek minél tájékozottabbak legyenek biztosítási kérdésekben, minél gyorsabban és minél pontosabb információhoz jussanak biztosítási szerződésükkel kapcsolatban.
Ügyfélszolgálathoz beérkező megkeresések több mint 95 százaléka a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást érinti, ami arra utal, hogy még mindig sok a tennivalónk az ügyfelek tájékoztatásában – vont mérleget a szövetség főtitkára.
A legtöbb probléma a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás díjának elmaradásából származik. Mivel a jogszabály szerint a díjjal nem fedezett időszakra a jogszabályban rögzített mértékű, a korábbinál jóval magasabb „fedezetlenségi díjat” kell fizetniük a feledékeny autósoknak, a biztosítóknak nincs lehetőségük méltányosságot gyakorolni. A MABISZ Ügyfélszolgálatához érkezett olyan panasz, hogy az autósnak több mint egy éves díjelmaradása után 150 ezer forintot meghaladó fedezetlenségi díjat kellett fizetnie.
Az ügyfélszolgálatot havonta átlagosan mintegy 2 ezren keresik fel, s már tavaly novemberben, alig két hónapos működés után feltűnően sok információkérés érkezett a kgfb-kampány idején. Sok kérdés merült fel a MABISZ tavaly debütált, a kgfb-díjak teljes körű, hiteles és pártatlan összehasonlítását biztosító díjnavigátorral kapcsolatban.