Munkalassító taxismegmozdulás a repülőtéren

Megmozdulásra készülnek a taxisok péntek este a ferihegyi Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérnél, mert mint mondják, nem megoldottak a fuvarozás körülményei. Az elégedetlenkedők most a Főtaxi szerződéses partnerei.

Megmozdulásra készülnek a taxisok péntek este a ferihegyi Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérnél, mert mint mondják, nem megnyugtatóak számukra a fuvarozás körülményei. A helyzet azonban annyiban különbözik a korábbi hasonló, reptérrel kapcsolatos felzúdulásoktól – állítják a demonstráció nevük mellőzését kérő szervezői –, hogy a Budapest Airport (BA) partnere, a Főtaxi szerződéses vállalkozóinak egy köre és alkalmazottai tartanak akciót. 

Kifejtették: a velük egy véleményen lévő kollégáikkal arra készülnek, hogy ma este 6 órától éjfélig nem jelentkeznek be a reptéri fuvarra. Így a reptérnél kialakított drosztra ugyan változatlanul be tudnak állni a vállalat autói, ám a kevesebb reptéri fuvarra bejelentkező sofőr miatt kevesebb autónak kell a felmerülő igényeket megoldani. Hozzátették: semmilyen balhét nem szeretnének.

Hasonló megmozdulást már múlt pénteken is tartottak, s szerintük az is sikeres volt, s ezért esetenként – állításuk szerint – 30-35 perces várakozási idő is kialakult. Ugyanakkor a Főtaxi szóvivője, Vízy András lapunknak azt mondta: nem volt utastorlódás. A várakozási idő sem növekedett olyan szintre, amely meghaladta volna a Budapest Airpottal kötött szerződésben vállaltakat. Tájékoztatása szerint jellemzően 3-8 percet kellett várniuk az utasoknak, ez esetenként 10 perc is lehetett, de még ez sem múlja felül az említett elvárásokat, sőt a nyári, jóval erősebb forgalomban ez megszokott időnek mondható – tette hozzá. Ezzel kapcsolatban a Budapest Airportot is megkérdeztük, ahol szintén azt jelezték, nem volt komoly várakozás a taxiszolgáltatás esetében.

A mai demonstráció szervezői kitartanak véleményük mellett, ahogy amellett is, hogy szeretnék rendezni a reptéri munkájuk és az ahhoz kapcsolódó egyéb kérdéseket is. Ezek közül az első a létszám kérdése. Szerintük a taxisok számát be kellene fagyasztani a társaságnál, mert egy taxisra egyre kevesebb fuvar jut. Ez például a reptéren dolgozók esetében azt jelenti, hogy több alkalommal is 3-4 órát kell várni egy-egy fuvarra.

Vízy András elmondta, hogy ez csupán a téli menetrend idején és akkor sem mindennap felelhet meg a valóságnak. Az akkor jellemző, amikor lényegesen kevesebb járat érkezik Magyarországra. A Főtaxi szerint egyébként az elmúlt időszakban dinamikusan növekedett az egy taxira eső fuvarszám.

A megmozdulás szervezői viszont a létszám kérdéséről mindenképpen szeretnének egyeztetni a vállalat vezetőivel. Mint ahogy arról is, hogy a kártyával fizető utasok által kifizetett pénzt gyakrabban fel tudják venni. A taxisok egy része szerint problémás pont az is, hogy a reptéren a Főtaxi sofőrjeit és szolgáltatásait a hiénáktól védő „marketingcsapat” nem működik megfelelően, s ezen mindenképpen változtatni kellene.

Előbbi két ponttal kapcsolatban a szóvivő lapunkat úgy tájékoztatta, hogy az egyéni vállalkozókkal történt megállapodás alapján mindenki, minden egyes tranzakció után azonnal a saját számlájára kapja a kártyás fizetés után befolyó pénzt. Azoknál az alvállalkozóknál, akiknél alkalmazottak vannak, ez utóbbiaknak havonta két alkalommal van mód a pénzfelvételre, 15-én és hónap végén. Ez – a Főtaxi szerint – az alvállalkozó döntése miatt alakult így.

A marketingcsapattal kapcsolatban kifejtette: a BA területén, a szerződés szerint, ez az egység tájékoztatja az érkező utasokat, hogy a hivatalos szállítópartner a Főtaxi Zrt. Vízy András kiemelte, hogy mindez a Főtaxi részéről a szerződött partnerek érdekében tett pluszszolgáltatás.

Mindezeken túl a taxisok a céggel megállapodást kötő vállalkozók szerződési pontjain is változtatni szeretnének. Úgy érzik, könnyen kiszolgáltatott helyzetbe kerülhetnek. Lapunknak nyilatkozva a szervezők annyit mondtak, hogy ezekről a kérdésekről próbálnak egyeztetni a Főtaxi vezetésével, ám eddig nem kaptak érdemi választ felvetésükre. Amíg ez nem történik meg, addig péntekenként folytatják az akciójukat – tették hozzá.

A Főtaxi szóvivője ugyanakkor elmondta, hogy értetlenül áll a kérések előtt, hiszen azok tisztázására, megbeszélésére megvan a társaságnál a megszokott menetrend. Ez a lehetőség mindenki előtt nyitva áll, ezen az „útvonalon” a vállalat vezetése bármelyik szerződéses partner által elérhető. Nyilvános az erre rendszeresített telefonszám és e-mail cím is.

(A lapunkhoz befutott visszajelzések szerint a Főtaxi reptéri forgalmában érintett puffer parkolóban szép számmal állnak a társaság autói. Az utasokat háromnegyed hét felé egyelőre a megszokott formában szállítják.)

Utasra várnak – vár az utas
Utasra várnak – vár az utas
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.