Ingyen jeggyel szülinapozik a Wizz Air

Tíz évvel ezelőtt szállt fel a Wizz Air első járata Katowicéből London Lutonba. A ma már ötven gépet üzemeltető légitársaság ingyenjegyekkel ünnepel.

Ma tíz éve, hogy - az Európai Unió bővítése után 19 nappal - Katowicéből felszállt az első Wizz Air járat London Luton felé. A légitársaság ennek örömére most minden jegy mellé ad egy ajándék jegyet ugyanarra a járatra.

Egy foglalás keretében legfeljebb öt ajándék jegyet lehet vásárolni (azaz maximum tíz utas lehet ugyanabban a foglalásban), s az adminisztrációs díjat - ez fejenként kétezer forint - az ingyen jegyek után is ki kell fizetni. Ennyi még kiolvasható az apróbetűs részből, egyébként éjfélig él az akció. A Wizz foglalási oldala hétfő délutánra erősen lelassult, többször kidobta a lelkes foglalókat.

A Wizz Air ma a régió legnagyobb diszkont légitársasága 9 országban 17 bázist üzemeltet, idén pedig még kettőt nyit. 2013 végéig összesen 69 millióan utaztak a légitársaság járatain, a budapesti bázison 2014 első két hónapjában húsz százalékkal utaztak többen, mint az előző év azonos időszakában.

A cég egy jelenleg 300 útvonalból és 35 országban 96 célállomásból álló hálózatot épített ki. A 2014-es pénzügyi évben 13.9 millió utas választotta a Wizz Airt, amely immár ötven darab Airbus A320-as repülőgépet üzemeltet. Tulajdonosai magyar és uniós magánszemélyek és intézményi befektetők, az induláskor több alkalommal kaptak pénzt egy amerikai kockázati tőkealaptól.

A ma 1700 embert foglalkoztató cég az Airbus repülőgépgyár legfontosabb partnere Kelet-Európában, s folyamatosan az üzleti szempontból innovatív - ám nem feltétlenül utasbarát újításaikról volt híres.

Amikor 2004-ben elindultak, akkor még a feladott poggyász is a szolgáltatás része volt, ma már a kézipoggyászokból is csak a kisebb verzió a fizetős. Egészen 2010-2011-ig igen sokat késtek a járatok, mert még a flotta mérete is ki volt centizve, a vezérigazgató, Váradi József azonban sosem csinált abból titkot, hogy ez az olcsó jegyek ára.

A cég éveken keresztül - mint más diszkont fuvarozók is - konfliktusokban és kiszólásokban gazdag viszonyt ápolt a repülőtér üzemeltetőjével, mondván, túl magasak a díjaik, ami miatt nem tudnak abban a mértékben bővülni, mint szeretnék.

Ma már a Malév csődjét követően (annak idején többek között a Wizz air is panaszt tett az Európai Bizottságnál a Malévnak nyújtott állami támogatások szabálytalansága miatt) a Budapest Airport legfontosabb üzleti partnerének számít a cég, a repülőtér igyekszik mindenben megfelelni a légitársaság elvárásainak, amely már a teljes irodaházát és a képzési központját is a repülőtérre költöztette.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.