Felfüggesztették az M0-s szerződéskötését

A Közbeszerzési Döntőbizottságon folytatódik az M0-s autóút M6-ost és az 51-es főutat összekötő szakaszának bővítése: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tenderét lezáró döntése ellen egy a versenyből kizárt konzorcium kért jogorvoslatot. A beruházás szerződésének megkötését felfüggesztették.

Egy hete hirdetett eredményt az M0-ás autóút M6-os autópályát az 51-es főúttal összekötő mintegy 11 kilométerének irányonként három sávos, plusz leállósávos autópályává bővítésére kiírt közbeszerzési eljáráson a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. Az állami beruházó cég közlése szerint azonban a projekt kivitelezői szerződésének aláírását máris felfüggesztették.

A fővárost elkerülő csonka körgyűrű déli szektorában, a Csepel-szigeten átvezető négy sáv szélességű, 26 centiméter vastagságú új betonpálya, valamint az ehhez tartozó két Duna-híd megépítésének feladatát a Porr Építési Kft. nyerte el. A legalacsonyabb árajánlatot adó pályázó 28,3 milliárd forintért, azaz kilométerenként mintegy 2,6 milliárd forintért vállalta a beruházás megvalósítását. A társaságnál azonban látszólag korán bontottak pezsgőt a győzelemre.

Még akkor is, ha a NIF értékelése szerint a Porr ajánlatával maga mögé utasította a Nemzetközi Vegyépszer Zrt. ajánlatát. Egy másik versenytársa, az A-HÍD Építő, a KÖZGÉP, a Strabag-MML, a Magyar Aszfalt és a Colas-Hungária csapatának M-0 déli ág II. Konzorciuma ugyanis nem nyugodott bele, hogy az értékelő bizottság - a közbeszerzési szerződésben meghatározottnál alacsonyabb 2006-os árbevételére hivatkozva - kizárta a versenyből. A partvonalon kívülre szorult pályázó a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult jogorvoslatért.

A közbeszerzések tisztasága felett őrködő testület egyelőre nem hozott döntést az ügyben. A NIF azonban az érdemi határozat megszületéséig felfüggesztette a szerződéskötést a Porr Kft.-vel. Így a várhatóan szeptemberben lezáruló vizsgálódás idejére az M0-ás bővítése szünetel.

Egyelőre nincs válasz arra: a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) támogatásával megvalosuló fejlesztés befejezésének határidejét a kényszerszünet befolyásolja-e. Az autósok mindenestre elvben 2012 őszén vehetik majd birtokba az akkor már az ország legszélesebb autópályájának számító M0-ás szakaszt.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.