A 22-es csapdájában a Louis Vuitton

A világ legnagyobb luxuscikk-gyártója, a francia Moet Hennessy Louis Vuitton (LVMH) szerint semmi jele a piac esetleges szűkülésének, amit a világgazdaság növekedési ütemében tapasztalt kisebb törés indokolt volna. Sőt!

A konszern az első félévben 25 százalékkal 1,31 milliárd euróra tudta növelni tiszta nyereségét, a Bloomberg hírügynökség átal megkérdezett elemzők ennél szerényebb, átlagosan 1,25 milliárdos profitot jeleztek előre. A második negyedévben az LVMH 5,05 milliárd eurós forgalmat bonyolított le, ami kilenc százalékkal haladja meg az egy évvel korábban mért szintet. A teljes első félév forgalma 13 százalékos növekedés után 10,3 milliárd euróra szökött fel.

Louis Vuitton üzlet a New Bond Street-en
A woman exits the Louis Vuitton shop on New Bond Street, renowned for its jewellery and designer retailers, in London August 24, 2009. Gloom-defying shoppers from China are flocking to the luxury stores of London's West End, outspending Arab royalty, replacing Russia's departing super-rich and lifting spirits after nine months of recession. Data from tax rebate companies suggests Chinese tourists are spending three to four times more than a year ago in London's chic shopping districts. Picture taken August 24, 2009. To match feature BRITAIN-LUXURY/CHINA REUTERS/Luke MacGregor (BRITAIN BUSINESS SOCIETY)

A nyereség 22 százalékkal 2,22 milliárd euróra nőtt, míg a haszonkulcs szintn 22 százalékra hízott, ezzel vállalati rekordot felállítva. Az eladások a következő időszakban tovább nőhetnek, a cég vezetői szerint ehhez a második félévben a piacra bevezetendő új TAG Heuer luxusórák és a Celine bőrtáska kollekció megújulása is nagyban hozzásegítheti őket.

A forgalom az olasz Bvlgari tavasszal történt megvásárlásával jelentősen bővül, de a Hermes Internationalben szerzett 21,4 százalékos részesedés is hasonló hatást vált ki. A Bvlgariban 76,1 százalékos többsége van az LVMH-nak, amely a nyár végén ajánlatot tesz a kisebbségi részvényeseknek, mert nem kíván osztozni senkivel a „profitgyár” termeléséből. 

A vártntól nem sokkal nagyobb nyereségadat közlésére az LVMH árfolyama a párizsi tőzsdén 0,4 százalékkal 130 euróra mérséklődött, a befektetők ugyanis titkon még ennél is jobb eredményre számítotak. A részvényesek számára jó hír, hogy a cég kisebb meglepetéssel szolgál Mikulásra: értékpapíronként 80 centes rendkívüli osztalékot fizet. A konszern piaci értéke jelenleg 66 milliárd eurós

Bernard Arnault, a leggazdagabb francia, aki egyben az LVMH fő tulajdonosa és vezérigazgatója, kincstári bizakodással tekint a második félév elé, amit termékeik minőségére és kreativitásukra vezet vissza, megemítve egyben értékesítési szakembereik hatékony piacszerzési módszereit is.

A luxusipar globális eladásai Bain & Co piackutató cég elemzése szerint az idén nyolc százalékkal emelkedhet. Az eladások az ismét magára találó észak-amerikai piac mellett elősorban Kínában és a távol-kelet más, feltörekvő országaiban futhatnak fel, Oroszországról már nem is beszélve.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.