Dübörög a luxusautópiac

Főleg a tehetős kínaiaknak és oroszoknak köszönhetően a luxusautóipar kirobbanó eladásokról számol be. A hagyományosan első BMW-t erősen szorongatja az Audi és a Mercedes is.

Izgalmas a luxusautók globális versenye, mert miközben eladásaik rekordokat döngetnek, presztízscsatákat vívnak a világelsőségért. A gazdagok, különösen a tehetős kínaiak vásárlási kedve töretlen. Az egyre keményebb versenyben még vezet a BMW, de már nagyon megközelítette a bajor csapatot két honfitársa, az Audi és a Mercedes.

BMW múzeum Münchenben, sokat köszönhetnek a bajorok a kínai vásárlóknak
BMW múzeum Münchneben

Az első öt hónapban tartja vezető helyét a BMW, de már inog a trón, mert egyre erősebben lökdösik a vetélytársak. A korona megszerzésének szándékát többször is hangsúlyozta az Audi és a Mercedes főnöke. Ám a müncheni csapatot még nem sikerült megverni.

A legfrissebb adatok szerint a BMW márkájú autókból májusban 121 168 kelt el. Ez 19 százalékkal több, mint tavaly. A márka 7768 darabbal haladja meg a rivális Audi eredményét.

Ha a BMW cégcsoporthoz tartozó MINI és Rolls-Royce eladásokkal is számolunk, 147 ezer darabos és plusz 21 százalékos az adat.

Ez volt a cég történetének legerősebb májusa, Ian Robertson értékesítési igazgató szerint a kínai piacon különösen szárnyaltak modelljeik. Éves szinten is rekord várható: az első öt hónapban a konszern autóiból 668 ezer kelt el, ami 21 százalékos növekedést jelent egy év alatt. Kínában 50 százalékkal, az USA-ban 20 százalékkal, a német piacon 28 százalékkal nőttek a BMW-eladások.

Az Audi májusban 113,4 ezer, idén összesen 535,4 ezer autót adott el. Ez az utolsó hónapban 20 százalékos, éves szinten 17,5 százalékos növekedést jelent. Kínában a négykarikás autókból másfélszeres volt a forgalom növekedés.

A Daimler legfrissebb adatai szerint idén májusban közel 110 ezer Mercedest és 10 ezer Smartot szállítottak ki megrendelőiknek. Ez 7,4 százalékos emelkedés a tavalyi év azonos időszakához képest. Az Audihoz hasonlóan már évek óta a Mercedesnek sem a hazai piac a legnagyobb: a nyugat-európaiak ötvenezer, a németek 24,7 ezer csillagos jelvényű személyautót vásároltak májusban.

Az első öt hónapban eladott 490 ezer Mercedes és 45 ezer Smart autó 10,5 százalékos többletet jelent. Joachim Schmidt értékesítéséért és marketingért felelős alelnök szerint a növekedés forrásai egyértelműen a BRIC országok - vagyis a brazil, orosz, indiai és kínai piacok -, ahol átlagosan 50 százalékos volt a növekedés májusban. Hasonló teljesítményt produkált a márka Törökországban, és nem sokkal kisebb mértékben bővült a Mercedesek piaca Dél-Koreában (30 százalék) és Tajvanon (37 százalék).

A Mercedes-Benz idei személyautó-értékesítési terve 1,3 millió darab, ebben közel tíz százalékos lesz a Smart részesedése, ami ugyancsak rekord..

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.