Lezárják az M0-ást – garantált a dugó

Teljesen lezárják az M0-ást szombaton: Nagytéténynél többször is percekre megállítják a forgalmat. A dugót garantálja, hogy az autósok a köztes időszakokban is csak egy-egy sávon haladhatnak.

Részlegesen felújítja az M0-ás Nagytétényi út és a Budapest-Pusztaszabolcs vasútvonal felett átívelő hídját az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. A munkálatok első szakasza a hétvégén előreláthatólag olyan dugókkal debütál majd, amilyenekkel eddig csak a nagy balesetek idején találkozhattak az erre közlekedők.

A fővárost délről elkerülő autóúton szombaton vágnak bele az előkészületekbe: az autósokat már a korareggeli órákban irányonként egy-egy sávra terelik, napközben pedig Nagytétény térségében többször is teljesen leállítják a forgalmat. Az ÁAK munkagépei az öt-tíz perces szünetek idején alakítják ki a hídjavítás munkaterületét, azaz helyezik át a két forgalmi irányt elválasztó beton terelőfalat mintegy kétszáz méter hosszon.

A torlódások feltehetőleg nem korlátozódnak az előkészületek idejére. A nagytétényi híd felújításának idején ugyanis az erre közlekedők végig terelésekkel és sebességkorlátozásokkal találkoznak majd. Az építkezés idejére megnyitott, mindkét irányban két szűkített forgalmi sávon, óránként legfeljebb hatvan kilométeres sebességgel lehet majd haladni. Az előző, tehát "belső" sávot pedig két méternél szélesebb járművek nem használhatják majd. Így a kamionok elvben nem előzhetnek.

Más kérdés, hogy a 38,6 millió forintba kerülő hídjavításra éppen a nagy tehergépjármű forgalom miatt van szükség. Az M0-ás 13,4-es kilométerszelvényében lévő híd dilatációs - tehát a hőmérséklet ingadozások okozta hosszváltozásokat elnyelő - szerkezeteinek gyors elhasználódását legalábbis az ÁAK-nál elsősorban a kamionok számlájára írják.

Az elmúlt három évben az egyre súlyosabbá váló hibákat az autópálya kezelő szakemberei gyorsjavításokkal orvosolták. A szükségemegoldások ideje azonban lejárt: az M0-ás olyan súlyosan károsodott, hogy az ÁAK soron kívüli, hosszabb ideig tartó beavatkozás mellett döntött.

A munkálatokat a tervek szerint három ütemben valósítják meg. Az első ütem júl. 11 és júl. 22 közé esik, a második és harmadik ütemet a Forma-1 Magyar Nagydíjat követően, augusztus hónapra időzítik. A beavatkozás azonban nem jelent végleges megoldást.

A valóban hosszú távon életképes megoldás a megsérült szekezet korszerűbb típusra cserélése lenne. Erre azonban csak az M0 autóút második pályájának átadása után kerülhet sor. Így elképzelhető, hogy a forgalom biztonságos átvezetése és a közeli lakóövezet zajterhelésének csökkentése érdekében a későbbiekben további, kisebb javításokat hajtanak majd végre.

A M0-ás békeidőben. Szombattól jön a hadiállapot
MO, autópálya
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.