Lesz Volt és jön az új Aveo
General Motors néven nem gyártanak személyautót, sok márkája közül a Chevroletet fejlesztette globálissá a GM, mely hiába volt világelső évtizedeken át, egyik márkájáról sem lehetett elmondani, hogy minden földrészen dominál, pedig egyenként több piacon is meghatározóak. 2011. első hat hónapjában 2,35 millió autót értékesített világszerte, ami 14 százalékos növekedést jelent egy év alatt. Legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban 905 ezer autót adott el, ez 16 százalékkal több tavaly képest, hasonló volt az értékesítés plusz Kínában is. A növekedés tempó rekordját 64 százalékkal a török piac tartja, majd az 54 százalékos Oroszország következik. Miközben az Európai Unió országaiban estek az eladások, a németeknél 23 százalékkal, a franciáknál 25 százalékkal több Chevrolet kelt el. 2011. első hét hónapjában a Magyarországon forgalomba helyezett hatszáz Chevrolet tíz százalékkal marad el az előző évi eredménytől.
Néhány év alatt a GM világmárkává fejlesztette korábban inkább csak az amerikai piacon népszerű Chevroletet, ehhez teljesen új kategóriákban is meg kellett jelennie. Nem volt elég megújítani modellkínálatát, hiszen Európában eleve nem számíthattak jelentős eladásokra nagyméretű és nagy motorú amerikai klasszikusokkal. A kiskocsik fejlesztésében és gyártásban jelentős szerepet kapott dél-koreai partnere: a General Motors 1972.és 1992. között működtetett vegyesvállalatotot a Daewoo-val: Opel Kadett mintájú modelleket gyártottak Pontiac néven, ám ezeket 1993-ig csak a hazai és az észak-amerikai piacon forgalmazhatták, az európai árusítás csak ezután indulhatott meg. A 2000-ben novemberében csődbe ment dél-koreai Daewoo konszern négy autógyárából, a Bupyong, Kunsan, Changon, illetve Hanoi városban működő üzemekből és kilenc vezérképviseletből 2000. októberében alakult a GM-Daewoo Auto & Technology Company.
Az új modellekkel a Chevrolet 2005-ben jelent meg Európában, 2008-ban megduplázta és félmillió fölé emelte értékesítését. 2010-ben, 477 194 autó értékesítésével 2,5 százalék fölé növelte piaci részesedését. Európai márkakereskedő- és márkaszerviz hálózata 2700 pontból áll. 2011-ben hét új Chevrolet modell indul: az új Orlando családi nagyterű autó, az új Captiva sportterepjáró, a Corvette Grand Sport Coupé, az új öt- és négyajtós Aveo, az ötajtós Cruze, a Camaro kupé-kabrió és a nagy hatótávolságú Chevrolet Volt villanyautó.
A Chevrolet legnagyobb európai piacai Oroszország, Olaszország, Németország, Spanyolország, Franciaország és Törökország. Globálisan továbbra is a Chevrolet legnagyobb darabszámban eladott GM márka, melynek új modelljei növelték eladásit 15 európai országban, miközben a szakmai elismerés sem maradt el. A Cruze szedán, az AutoBEST-nél a 2010-es Év Autója díjat kapta, biztonságát pedig az EuroNCAP öt csillagosra értékelte, idén 36 ezer példányban kelt el, és sok országban piaci vezető, és idén is első a Túraautó Világbajnokságban.
A Chevrolet eladások
2011. I. félév
Piac Mennyiség Változás
USA: 904 548 db +16%
Brazília 303 313 db +0,4%
Kína 297 841 db +15%
Oroszo. 81 527 db +54 %
Kanada 78 469 db +8 %
EU+EFTA 92 061 db - 1,1 %
Forrás: GM