Lépést vált a Crocs papucsgyártó

Új befektetővel és új stratégiával készül a jövőre a Crocs. Az elsősorban papucsairól ismert amerikai cég részben az olcsó kínai utánzatok miatt vált veszteségessé.

Kétszázmillió dollárral igyekszik a Crocs papucsgyártó megsegítésére a Blackstone befektetési társaság. A pillekönnyű, viszont meglehetősen drágán kínált színes papucsairól világhírűvé vált amerikai cég az összeggel 350 millió dollárra emeli részvény-visszavásárlási keretét. Ezzel mintegy harmadával csökkenti a tőzsdén lévő papírjai mennyiségét – írja az ügyletről hírt adó közleményében Jeff Lasher pénzügyi vezérigazgató-helyettes.

A pénzért cserébe a Blackstone hatszázalékos osztalékot garantáló elsőbbségi részvényekhez jut, amelyeket – ha jól megy a bolt – 14,5 dolláron törzsrészvényekre válthat át és értékesíthet. Novemberben a Crocs tulajdonosai még a vállalat egészére kerestek vevőt – sikertelenül. A bejelentésre 0,2 százalékkal 13,33 dollárra erősödött a Crocs árfolyama New Yorkban, az év egészében viszont 7,4 százalékot esett a kurzus, miközben az irányadó tőzsdeindex, az S&P500-as 29 százalékkal emelkedett.

A Crocs termékei az utóbbi időben veszítettek népszerűségükből, az amerikaiak egyszerűen ráuntak papucsaikra, igaz, a harmadáron, de közel hasonló minőségben a piacon megjelent kínai klónok sem segítették az üzletmenetet. A negyedik negyedéves forgalom épphogy eléri a tervezett minimumot, a 220 millió dollárt, miközben az egy részvényre jutó veszteséget a 20-23 centes tartományba várják, ami rosszabb a Bloomberg által megkérdezett elemzők 19 centes előrejelzésénél. A cégre hárul még az átalakításokhoz kapcsolódó 47-52 millió dolláros rendkívüli tétel kifizetése is, tovább növelve a veszteségeket.

A változások a vállalatvezetésre is kihatnak, John McCarvel vezérigazgatónak megköszönik hároméves munkáját, és áprilistól új menedzsment irányításával építik a jövőt. A megfelelő személy keresését az igazgatóság hamarosan megkezdi, csak az biztos, hogy kívülről érkezik majd. McCarvel a bolthálózat és a termékpaletta bővítésével próbálkozott, de mint azt Thomas Smach Crocs-elnök közleményében kifejtette, át fogják értékelni ezt a stratégiát, és a jövőben a hálózat fejlesztésére várhatóan kevesebbet áldoznak majd.

Most elsősorban a vállalat pénzügyi helyzetét kell megerősíteni, javítani a globális forgalmi adatokon, különös figyelmet szentelve két legfontosabb, azaz a japán és az amerikai piacuknak – tette hozzá. Smach méltatta McCarvel eredményeit, mint írja, elévülhetetlen érdemeket szerzett abban, hogy a Crocs 4500 főt foglalkoztató, évi egymilliárd dolláros forgalommal rendelkező stabil, kilencven országban jelen lévő világcéggé fejlődött, amely ma már nemcsak papucsot árul, hanem a csizmától a napszemüvegig terjed a termékpalettája.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.