Lenovo-offenzíva az okostelefon-piacon

Ezentúl nem számítógép, hanem okostelefongyártóként illik meghatározni a kínai Lenovo fő profitját. A számítógépeit többek között Magyarországon, a Flextronixszal összeszereltető kínai cég történetében első alkalommal haladta meg a mobilkészülékek forgalma a számítógépekét.

Ez azért is nagy szám, mert a Lenovo nemrég, tavalyi eladásai alapján vált a világ legnagyobb számítógépgyártójává. A nemzetközi sikereit az IBM PC-üzletágának megvásárlásával megalapozó Lenovo 12,6 millió készüléket adott el, amivel 16,9 százalékosra növelte részesedését a világpiacon, ezzel megelőzte a HP-t és a Dellt a zsugorodó forgalmi adatokkal jellemezhető szektorban.

A LePhone is on display during a news conference in Hong Kong May 26, 2011.Lenovo Group Ltd , the world's No.4 PC brand, more than tripled its fourth-quarter net profit, beating forecasts on robust demand from commercial customers and making up for a
A LePhone is on display during a news conference in Hong Kong May 26, 2011.Lenovo Group Ltd , the world's No.4 PC brand, more than tripled its fourth-quarter net profit, beating forecasts on robust demand from commercial customers and making up for a slowdown in the consumer sector. Lenovo hopes to expand its share of the mobile market with its LePhone smartphone and LePad tablet PC. REUTERS/Tyrone Siu (CHINA - Tags: BUSINESS SCI TECH)

A júniussal zárult három hónapban a Lenovo 8,8 milliárd dolláros árbevételt ért el, ez tíz százalékos javulást jelez. Nyereség oldalon 23 százalékos bővülést mutattak ki, 174 millió dollár volt a profit.

Bevételének 42 százalékát adják jelenleg a hazai eladások, itt elsősorban az okostelefonok és a tabletek tarolnak. A Lenovo az előző évihez képest kétszerannyi, összesen 11,4 millió okostelefont gyártott az elmúlt negyedévben, elsősorban a hazai igények kielégítésére fókuszálva. A Gartner piackutató felmérése szerint a Lenovo ezzel feljött a negyedik helyre az 5,1 százalékkal harmadik koreai LG mögé.

Most 4,7 százalékos a részesedése, de hazai versenytársaival a ZTE-vel és a Huawei-jel együtt megállíthatatlanul törnek felfelé, olcsóbb készülékeikkel folyamatosan faragja a világelső Samsung 31,7 és az Apple 14,2 százalékos világpiaci részesedéséből. Ebben a Lenovo készülékeinek jövő évre tervezett amerikai piaci bevezetése is segíthet. A táblagépeknél 3,3 százalékos világpiaci részesedésnél tart a Lenovo, ehhez az kellett, hogy az emúlt egy évben megnégyszerezze a gyártási volument.

Nem csak saját gyártása felfuttatásával, de cégfelvásárlásokkal is növelheti piaci szerepét a Lenovo. A cég már korábban jelezte, hogy a jelenleg vevőt vagy tőkeerős partnert kereső kanadai BlackBerry számíthat az érdeklődésükre - Wong Wai Ming pénzügyi vezérigazgató szerint minden megoldás irányában nyitottak. A BlackBerry esetleges megvételével több mint ötezer értékes szabadalom birtokába is jutnának, ami az okostelefonok fejlesztésénél is jó jöhet, nem beszélve a beszedhető milliárdos licencdíjakról.

A Lenovo emellett az Egyesült Államokban is aktivizálja magát, ahol az IBM szervergyártó részlegének lehetséges felvásárlójaként tekintenek rájuk. Mivel az IBM PC-részlegét 2005-ben megvették, a szerver-üzletág átvétele sem ütközthetne nemzetbiztonsági akadályokba. Ehhez előbb persze meg kell győzni az IBM-et arról, hogy hirdesse meg a részleget.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.