Legördült a szalagról az utolsó amerikai Hummer

Leállította a Hummer terepjárók gyártását az amerikai General Motors. A márkát egy kínai-hongkongi befektetői csoport veszi át, az ügylet lezárása azonban vártnál tovább tart.

A detroiti General Motors (GM) helyi idő szerint szerdán közölte, hogy beszünteti a városi terepjárók gyártását. A készletek kitartanak addig, amíg véglegesítik a Hummer eladását – indokolta a lépést a társaság. A GM tavaly októberben jelentette be, hogy megválik az egykor az amerikai terepjárók jelképének számító márkától. A vevő a kevéssé ismert kínai Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery nevű vállalat, amely 80 százalékos, és egy hongkongi befektető, amely 20 százalékos tulajdonrészt szerez.

Leállította a Hummer terepjárók gyártását az amerikai General Motors
The new Hummer H3 is pictured on display during the second media day of the 77th Geneva car show at the Palexpo in Geneva March 7, 2007. REUTERS/Denis Balibouse (SWITZERLAND)

Az ügyletről kiszivárgott információk szerint a 2009 nyarán csődvédelmet kért GM nagyjából 150 millió dollárért adta el a szabadidős terepjárókat gyártó részlegét. A társaság korábban még azt közölte, hogy 500 milliós vagy még nagyobb bevételre számít. A Hummer modelleket egyetlen üzemben, a Louisiana állambeli Shreveportban gyártják. A GM szerdai közleménye szerint bizonytalan, hogy lesz-e szükség elbocsátásokra a 700 embert foglalkoztató gyárban a leállás miatt.

A Hummer eladása a vártnál tovább húzódik. A GM kínai képviseletének vezetője a detroiti autószalonon úgy nyilatkozott, hogy egyelőre a kínai hatóságok jóváhagyására várnak. "Tárgyalásokat folytatunk a kormányzattal. Döntés még nincs, és nem lehet tudni, hogy mi lesz a végeredmény" - mondta Kevin Wale. A probléma az, hogy a vevő nem számít autógyártónak Kínában, "ahol igen szigorúan szabályozzák a belépést ebbe a kulcsfontosságú iparágba" - mondta a GM China Group vezetője.

A délnyugat-kínai Csengtu városából irányított Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery cég profiljáról korábban azt írta a The Wall Street Journal című gazdasági lap, hogy szinte mindent előállít az építkezési gépektől kezdve a billenős járműveken át az autópálya- és hídelemekig. A magánkézben levő vállalat erőteljes növekedést ért el az utóbbi években hazai cégek felvásárlásával.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.